Genel Bilgi
Kod | SUF404 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYSEL ŞAHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CEM ÇEVİK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri alaninda özel bir konu hakkinda veri toplama, raporlama, yayinlamayi ögretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür arastirmasi, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen bir konuda literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ04 | Çıktılarını bir topluluk karşısında sunar. |
ÖÇ05 | Sonuç değerlendirme yapar |
ÖÇ06 | Sonuçları Raporlama Yapar ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, bilimsel etik | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatur taramada kullanılan veri tabanları | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu arastirilmasi | Konu ile ilgili literatür okuma ve sunum tekniklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Yazim teknikleri hakkinda bilgi, intihal | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sunum teknikleri hakkinda bilgi | Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | İyi bir sunum nasıl yapılır | İlgili veritabanlarından literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
7 | Kaynak tarama | Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 1 | Konu ile ilgili Eksik literatürlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 2 | Hazırlanan literatür bilgilerinin raporlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 3 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 4 | Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Raporlama 1 | Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Raporlama 2 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Raporlama 3 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |