Genel Bilgi
Kod | SUF432 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUAT DİKEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizdeki kurum ve kuruluşların ihtiyacı olan, iş sağlığı ve güvenliği açısından çalışma ortamlarındaki riskleri ve tehlikeleri ortadan kaldırabilecek yeterli bilgi ve beceriye sahip bireylerin yetiştirilmesine yardımcı olmak.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kanun ve yönetmelikler/ İş sağlığı ve güvenliği organizasyonu/ Fiziksel ve kimyasal risk etmenleri/ Risk analizi ve tehlike değerlendirme teknikleri/ Malzeme bilgi formları/ Belgelendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, İnternet
Notlar
Ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görev alacağı işletmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Çalışmalarını gerektiği gibi yönetebilir. |
ÖÇ02 | İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatını güncel bilgilerle takip edebilir. |
ÖÇ03 | İş Sağlığı ve Güvenliği kanunda yer alan İş Kazası ve Meslek Hastalıkları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı gelişir. |
ÖÇ05 | İşverenin yanı sıra işçi ve diğer çalışanların da yetki ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ06 | Güvenlik Bilgi Formlarının (SDS) nasıl hazırlanacağını ve kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Risk analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konularında Ulusal Mevzuat ve Standartlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konularında Ulusal Mevzuat ve Standartlar 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Güvenlik Kültürü | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği açısından ekranlı araçlarla çalışma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Yeni Yaklaşımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Risk Analiz Teknikleri 1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Risk Analiz Teknikleri 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş Kazalarının Hukuksal Sonuçları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu (MSDS) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş Hijyeni | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrikle Yapılan Çalışmalarda İş Güvenliği | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kişisel Koruyucu Donanım Yönetmeliği | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik 1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |