SUF410 Balıkçılık Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF410
Ad Balıkçılık Yönetimi
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER YELDAN


Dersin Amacı

Bu dersin amaci balikçilik yönetiminin paydaslari, gerek duyulan veri kaynaklari ve bu verilerin kullanildigi modelleri ögrenmek; balikçiligi sosyal, kültürel, ekonomik ve biyolojik açidan irdeleyek yönetimde dogru karar verebilmektir.

Dersin İçeriği

Balikçilik Yönetiminin Amaci ve Hedefleri, Balikçiligin Genel Seyri ve Incelenmesi, Balikçilik ve Modeller, Balikçilik Verileri, Avcilik Filosu, Asiri Avcilik, Stoktaki Dalgalanmalar ve Optimum Balikçilik, Balik Stoklarinin Yönetimi, Avciligi Düzenleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Balıkçılık Yönetimi Prof.Dr. Mustafa Sarı

Notlar

Sarı, M., 2000. Balıkçılık Yönetimi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir stoka uygulanan balıkçılığın mevcut durumunu tanımlar
ÖÇ02 Balıkçılık yönetiminde kullanılacak modelin holistik mi, analitik mi olacağını belirler.
ÖÇ03 Balıkçılık yönetiminde kullanılacak modelin gerek duyduğu verileri listeler.
ÖÇ04 Balıkçılık yönetiminin paydaşlarını açıklar.
ÖÇ05 Balıkçılık yönetiminde izlemesi gereken stratejiyi belirler.
ÖÇ06 Balıkçılık yönetimi tekniklerinden uygun olanını ayırd eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Balikçilik Yönetiminin Amaci ve Hedefleri Balıkçılık Yönetimi 1-10. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Balikçiligin Genel Seyri ve Incelenmesi Balıkçılık Yönetimi 10-19. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Balikçilik ve Modeller Balıkçılık Yönetimi 19-26. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Mesleki Balikçilik Verileri Balıkçılık Yönetimi 27-44. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Arastirma Avciligi Verileri Balıkçılık Yönetimi 45-52. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Avcilik Filosu Balıkçılık Yönetimi 53-65. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Asiri Avcilik Balıkçılık Yönetimi 66-74. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sinavi Sınav için Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Stoktaki Dalgalanmalar ve Optimum Balikçilik Balıkçılık Yönetimi 75-84. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Balikçilik Yönetimi ve Modeller Balıkçılık Yönetimi 85-92. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Beverton ve Holtun Stoka Katilanlar Basina Düsen Ürün Model Balıkçılık Yönetimi 93-103. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Balik Stoklarinin Yönetimi Balıkçılık Yönetimi 104-112. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Balikçilik Yönetiminde Teorinin Uygulanmasi Balıkçılık Yönetimi 113-130. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Avciligi Düzenleme Stratejileri Balıkçılık Yönetimi 131-136. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Avcılığı Düzenleme Teknikleri Balıkçılık Yönetimi 136-148. sayfalar okunacak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS