Genel Bilgi
Kod | MDZ107 |
Ad | Bilgisayar Destekli Teknik Resim |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik çizimler hakkında bilgi vermek, AutoCAD ve Netcad GIS tasarım programlarını tanıtmak, bu yazılımlar ile iki veya üç boyutlu teknik çizimleri yapabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
İzdüşüm ve görünüşler/ Kesit görünüşler/ Perspektif görünüşler/ AutoCAD ve Netcad 7 GIS tasarım programının tanıtılması ve kullanımı/ Maden Mühendisleri için Temel Harita ve Projeksiyon Bilgisi/ Maden Ruhsat Sahalarının Netcad 7 GIS ile Projelendirilmesi/ Maden Sahası Sayısal Arazi Modelinin Netcad 7 GIS ile Oluşturulması/ Maden İmalat Planlarının Netcad 7 GIS ile Oluşturulması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
NETCAD GIS Dökümanı (Anıl Matbaa)
Notlar
Murat Can, AutoCAD 2009 Labotaruvar Uygulamaları, 2009 (MuratHan Yayınevi)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik çizimlerin temel prensiplerini kullanır. |
ÖÇ02 | Perspektif görünüş çıkarma becerisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Üç boyutlu düşünme becerisine sahip olur. |
ÖÇ04 | Bilgisayar destekli tasarım programlarının öneminin farkında olur. |
ÖÇ05 | AutoCAD tasarım programını kullanır. |
ÖÇ06 | Netcad GIS tasarım programının öneminin farkında olur. |
ÖÇ07 | Netcad GIS tasarım programını kullanır. |
ÖÇ08 | Temel Harita ve Projeksiyon Bilgilerine sahip olur. |
ÖÇ09 | Raster dönüştürme becerisine sahip olur. |
ÖÇ10 | Maden Ruhsat Sahalarını projelendirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ11 | Maden Sahası Sayısal Arazi Modelini oluşturma becerisine sahip olur. |
ÖÇ12 | Maden İmalat Planlarını oluşturma becerisine sahip olur. |
ÖÇ13 | İmalat Projesi Hacim Hesaplarını yapabilme becerisine sahip olur. |
ÖÇ14 | Maden İmalat Projelerini Üç Boyutlu Ortama Aktarma becerisine sahip olur. |
ÖÇ15 | Enkesit alma becerisine sahip olur. |
ÖÇ16 | Üç boyutlu analiz yapabilme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve teknik çizimler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İzdüşümler, kesit ve perspektif görünüşler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel çizim programlarının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | AutoCAD çizim programının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Netcad GIS çizim programının tanıtımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Netcad GIS çizim programının kullanımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Temel Harita ve Projeksiyon Bilgisi, Madencilik Proje Altlık Verilerinin Netcad GIS ile Düzenlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Maden Ruhsat Sahalarının Netcad GIS ile Projelendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Maden Sahası Sayısal Arazi Modelinin Netcad 7 GIS ile Oluşturulması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Maden İmalat Planlarının Netcad 7 GIS ile Oluşturulması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Maden İmalat Planlarının Netcad 7 GIS ile Analiz Edilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | İmalat Projesi Hacim Hesaplarının Netcad 7 GIS ile Gerçekleştirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | İmalat Projesi Hacim Hesaplarının Netcad 7 GIS ile Kontrol Edilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Maden İmalat Projelerinin Üç Boyutlu Ortama Aktarılması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |