Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| MADEN MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | MDZ201 |
| Ad | Lineer Cebir |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ELA AYDIN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ELA AYDIN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, Lineer Cebirin soyut ve somut yönleriyle ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Lineer denklem sistemleri,matrisler , determinantlar ,düzlemde ve uzayda vektörler ve veltör uzaylarından oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
Arif Sabuncuoğlu, Lineer Cebir, Nobel yayın dağıtım,2000.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisleri tanır. |
| ÖÇ02 | Matris İşlemlerini yapar. |
| ÖÇ03 | Özel tipteki Matrisleri tanır. |
| ÖÇ04 | Gauss Yoketme ve Gauss Jordan İndirgemesi ile sistemlerin çözer. |
| ÖÇ05 | Bir matrisin tersini bulur. |
| ÖÇ06 | Determinant hesaplar ve Determinant Özelliklerini bilir. |
| ÖÇ07 | Cramer Sistemiyle Lineer Sistemleri Çözer. |
| ÖÇ08 | Kofaktör ve Bir Matrisin Eki kullanarak matris tersi bulur. |
| ÖÇ09 | Matrislerin benzerliğini bilir. |
| ÖÇ10 | Bir matrisin rankını bulur. |
| ÖÇ11 | Vektör Uzayları, Düzlemde ve Uzayda Vektörleri bulur. |
| ÖÇ12 | Lineer geren uzayı bulur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 1 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 2 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 1 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 1 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 1 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | 1 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 1 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 1 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 4 |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Lineer Denklem Sistemleri ve Matrisler | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Matris İşlemleri | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Özel tipteki Matrisler | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 4 | Gauss Yoketme ve Gauss Jordan İndirgemesi ile sistemlerin çözümü | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 5 | Bir matrisin tersini bulma | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 6 | Determinant hesaplama ve Determinant Özellikleri | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 7 | Cramer Sistemiyle Lineer Sistemleri Çözme | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Kofaktör ve Bir Matrisin Eki kullanarak matris tersi bulma | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 10 | Benzerlik | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 11 | Bir matrisin rankı | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Vektör Uzayları, Düzlemde ve Uzayda Vektörler | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 13 | Lineer geren uzayı bulmak | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 14 | Vektörlerin lineer bağımlılık ve bağımsızlığı | Ders materyallerinin ilgili kısımlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 15 | Çember, küre denklemleri ve uygulamaları, Yarıyıl sonu sınavı | Review of the relevant pages from sources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||