Genel Bilgi
Kod | MDZ212 |
Ad | Açık İşletme Tekniği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUPHİ URAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SUPHİ URAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BİR MADENİ AÇIK İŞLETME TEKNİKLERİNİ KULLANARAK PLANLAMAK.
Dersin İçeriği
AÇIK İŞLETME TEKNİĞİNİN KÖMÜR, METAL VE ENDÜSTRİYEL HAMMADDE MADEN YATAKLARINA UYGULAMA YÖNTEMLERİ/ SINIR TENÖR/ AÇIK İŞLETME METODUNUN SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER/ AÇIK İŞLETMELERDE KULLANILAN MAKİNE VE EKİPMANLAR/ EKİPMAN SEÇİM TEKNİKLERİ/ DELME VE PATLATMA/ MALİYET ANALİZİ/ BİR VEYA İKİ METAL VEYA KÖMÜR AÇIK OCAĞINA TEKNİK GEZİ YAPILMASI VE BU GEZİLERE İLİŞKİN RAPORLARIN HAZIRLANMASI.
Dersin Ön Koşulu
YOKTUR
Kaynaklar
Ders Notu
Notlar
İNTERNET KAYNAKLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AÇIK İŞLETME PLANLAMASI YAPABİLMEK. |
ÖÇ02 | ÖRTÜ KAZI ORANINI HESAPLAYABİLMEK |
ÖÇ03 | BİR MADENİN AÇIK İŞLETME TEKNİĞİ İLE ÜRETİLEBİLİRLİĞİNE KARAR VERMEK. |
ÖÇ04 | OCAK SINIRLARINI BELİRLEYEBİLMEK. |
ÖÇ05 | TEKNOLOJİK ANA İŞLEMLERİ TASARLAMAK. |
ÖÇ06 | MAKİNE PARKI VE UYGUN TECHİZATI SEÇMEK. |
ÖÇ07 | UYGUN PATLAYICI MADDE TÜRÜNÜ SEÇMEK VE PATLATMA TASARIMINI YAPMAK |
ÖÇ08 | AÇIK İŞLETME ÖRTÜ KAZI YÖNTEMLERİNİ LİSTELEMEK. |
ÖÇ09 | AÇIK İŞLETMELERDE MALİYET HESABI YAPMAK |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | TEMEL KAVRAMLAR, ÖRTÜ KAZI ORANINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | ŞEV STABİLİTESİ VE AÇIK İŞLETME TEKNİĞİ AÇISINDAN ÖNEMİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | HAZIRLIK İŞLERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İŞLETME SINIRINI BELİRLEMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | DELİK DELME MAKİNELERİ, PATLAYICI MADDE ÇEŞİTLERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | ATEŞLEME ELEMANLARI, PATLATMA TEKNİĞİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | PATLATMANIN ÇEVRESEL ETKİLERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | KAZI MAKİNELERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | YÜKLEME MAKİNELERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | MADENLERDE NAKLİYAT | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | AÇIK İŞLETMELERDE UYGULANAN ÖRTÜ KAZI YÖNTEMLERİ | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | YÖNTEMLERİN EKONOMİK YÖNDEN KARŞILAŞTIRILMASI | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | TÜRKİYE'DEN BAZI ÖRNEK UYGULAMALAR | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | DÜNYADAN ÖRNEK UYGULAMALAR | DERS NOTLARI VE DİĞER KAYNAKLAR | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |