Genel Bilgi
Kod | TYM109 |
Ad | Ritmik ve Dans |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması ve ritim duygusunun gelişmesi.
Dersin İçeriği
Hareket-ritim koordinasyonu. Vücut pozisyonları. Yürüyüş. Ritmik yürüyüş. Temel dans adımları. Yürüyüş ritim ilişkisi. Kontrollü hareket.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır
Notlar
i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hareket-Ritim koordinasyonunu geliştirerek uygular. |
ÖÇ02 | Vücut Pozisyonları üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar. |
ÖÇ03 | Vücut esnetme tekniklerini bilir ve uygular |
ÖÇ04 | Yürüyüş - Ritim ilişkisini kavrar. |
ÖÇ05 | Kontrollü hareket yaklaşımı içerisinde beden kontrolünü geliştirerek, önemini kavrayıp uygular. |
ÖÇ06 | Eşli dansların temel adımlarını bilir ve uygular |
ÖÇ07 | Tekli dansların temel adımlarını bilir ve uygular. |
ÖÇ08 | Grup dansların temel adımlarını bilir ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders planı hakkında görüşme | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Isınma Egzersizlerine giriş | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Isınma Egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Koordinasyon Egzersizlerine giriş | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Koordinasyon Egzersizleri üzerine çalışma-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş egzersizlerine giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişlere giriş. Diyagonal Yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişler üzerine çalışma. Zigzag yönelişli yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş üzerinde farklı yönelişler üzerine çalışma. Dairesel Yürüyüş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Ara sınav 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte zıplama ve dönüş hareketlerine giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte farklı zıplama ve dönüş yönelişleri üzerine çalışma. Diyagonal - Düz yönelimler. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik yürüyüş ile birlikte farklı zıplama ve dönüş yönelişleri üzerine çalışma. Diyagonal - Zigzag yönelimler. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Dönem analizi ve genel tekrar 1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Dönem analizi ve genel tekrar. 2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Isınma ve Koordinasyon. Ritmik Yürüyüş, Zıplama ve dönüş koordinasyon çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
18 | Isınma ve Koordinasyon. Koreografiye giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
19 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-1 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
20 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
21 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-3 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
22 | Isınma ve Koordinasyon. Modern Dans üzerinde temel figür çalışmaları.-4 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll´a giriş. | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
24 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve birinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve ikinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
26 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma ve 3. ve 4. figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
27 | Ara sınav.2 | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
28 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. Beşinci ve altıncı figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. yedinci ve sekizinci figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
30 | Isınma ve Koordinasyon. Rock´ın Roll üzerine çalışma. dokuzuncu ve onuncu figür etüdü | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavı hazırlık çalışmaları | Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final | Grup Çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |