Genel Bilgi
Kod | MDS430 |
Ad | Metalik Cev. ve Zeng. Yönt. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere metalik cevherlerin zenginleştirilmesi konusunda genel bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Metalik cevherlerin zenginleştirme yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
METALİK CEVHERLERİ ZENGİNLEŞTİRME YÖNTEMLERİ DERS NOTLARI, PROF DR OKTAY BAYAT, 2022, YAYINLANMAMIŞ.
Notlar
CEVHER HAZIRLAMA, NECATİ YILDIZ, ISBN: 978-975-96779-1-6, 2007.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | METALİK CEVHERLER HAKKINDA BİLGİ EDİNİR |
ÖÇ02 | TÜRKİYE DE ÖRNEK UYGULAMALAR |
ÖÇ03 | DÜNYA DAKİ ÖRNEK UYGULAMALAR HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE ANALİZ EDER. |
ÖÇ04 | METALLER HAKKINDA DETAYLI BİLGİ EDİNİR. DUNYADAKI KULLANAMI |
ÖÇ05 | METALLERİN FIYAT VE TÜKETİMLERİ KONUSUNDA GELECEK TAHMİNİ YAPAR |
ÖÇ06 | NADİR TOPRAK ELEMENTLERİ NELERDİR. HAZIRLANMASI. ZENGINLEŞTİRLMESİ |
ÖÇ07 | ARSENİK HAKKINDA BİLGİ EDİNİR VE UZAKLAŞTIRLIMASI KONTROL EDİLİR. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | METALIK CEVHER NEDİR | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | KROMİT cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | MANGAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | CİVA CEVHERİ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | ARSENİK cevherleri zenginleştirilmesi | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | ALUMİNYUM cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | BAKIR cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | KURŞUN VE ÇİNKO | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
10 | ALTIN CEVHERİ | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | GÜMÜŞ cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
12 | ANTİMUAN cevherleri zenginleştirilmesi | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
13 | NİKEL CEVHERİ | KITAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | DEMİR CEVHERLERİ | Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | N TOPRAK ELEMENTLERİ | KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |