Genel Bilgi
Kod | MDS434 |
Ad | Cevher Zenginleştirme Atıklarının Değer. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher zenginleştirme işlemleri sonucu elde edilen katı ve sıvı artıkların özelliklerinin (kimyasal ve fiziksel), depolanmasının ve bazı sıvı artıkların kimyasal yöntemlerle zararsız hale getirilmesi konularında öğrenciyi bilgilendirmek
Dersin İçeriği
Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite ) Katı artıkların depolanması 1 Katı artıkların depolanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
notlar
Notlar
yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özelliklerinin depolama işlemlerine etkilerini bilir |
ÖÇ02 | Atık depolama yöntemlerini bilir. |
ÖÇ03 | Sıvı atıklardaki katıların çöktürülmesi ve diğer katı/sıvı ayrımı yöntemlerini bilir. |
ÖÇ04 | Katı artık depolama modelleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Katı artık depolama alternatifleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Sızmalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Asit-maden drenajı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | Altın hazırlama sıvı artıklarının zararsız hale getirilmesi hakkında bilgi sahibi olur. Asit-maden drenajı konularını anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cevher zenginleştirme artıklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Cevher zenginleştirme katı artıklarının mühendislik özellikleri (depoloma karakteristikleri, segregasyon, sedimantasyon, permeabilite ) | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Katı artıkların depolanması 1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Katı artıkların depolanması 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katı artıkların depolanması 3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Katı artık depolama modelleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katı artık depolama alternatifleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Atık barajlarının dizaynı ve sismik stabilitesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Atık barajlarına yüzey sularının gelirinin kontrolu | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sızmalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atık pulplarının karekteristiklerinin belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Altın kazanım işlemleri sonucu elde edilen siyanürlü artıkların değerlendirilmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Asit-maden drenajı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Asit-maden drenajı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |