Genel Bilgi
Kod | MDZ416 |
Ad | Cevher Hazırlama Tesis Diz. ve Org. |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OKTAY BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OKTAY BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak akım şemalarının oluşturulması
Dersin İçeriği
Proses tasarımının tanımı, tasarımda cevherin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi. Bant ve besleyeici ünitelerinin boyutlandırılması. Kırma devreleri, öğütme devreleri, eleme devreleri.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI, 2022, PROF. DR. OKTAY BAYAT, YAYINLANMAMIŞ.
Notlar
CEVHER HAZIRLAMA TESİS VE DİZAYNI, ALI AKAR, DEÜ YAYINI, NO MAD 85 / EY-1, 1985.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CEVHER HAZIRLAMADA TESİS DİZAYNE NEDİR. FİZİBİLİTE ANALİZİ NASIL YAPILIR. |
ÖÇ02 | ZENGİNLEŞTİRME TESİSİ TÜM EKPMANLARIN BOYUTLANDIRILMASI İLE İLGİLİ DİZAYN NEDİR. |
ÖÇ03 | CİHAZLARIN KAPASİTE, BOYUTLANDIRMA VS HESAPLAMALAR hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | AKIM ŞEMASI GELİŞTİRME NASIL YAPILACAĞI ÖĞRETİLİR. |
ÖÇ05 | MALİYET HESAPLAMA NASIL YAPILIR BU KONUDA ÖRNEKLERLE ANLATILIR. |
ÖÇ06 | FİZİBİLİTE NASIL HESAPLANIR. BU DEĞERLERİN IRDELENMESİ NASIL YAPILIR. |
ÖÇ07 | EKONOMİ VE CEVHER HAZIRLAMA İLE BİRLİKTE MADENCILIKTE NASIL ETKILEDİĞİ KONUSUNDA DETAYLI DEĞERLENDİRME YAPILIR. |
ÖÇ08 | RAPOR HAZIRLAMA hakkında bilgi edinir ve Rapor hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GİRİŞ | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | TESİS DİZAYN AKIM ŞEMASI | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | KIRICI HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
4 | ÖĞÜTME HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | ZENGİNLEŞTİRME VE FİLTRELEME HESAPLAMALAR | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | ÖRNEK UYGULAMA | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
7 | ÖRNEK UYGULAMA GENEL | KAYNAK KİTAP OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ÖRNEK UYGULAMA 1 BAKIR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | ÖRNEK UYGULAMA 2 KÖMÜR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | ÖRNEK UYGULAMA 3 CAM KUMU | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | ÖRNEK UYGULAMA 4 DEMİR | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | ÖRNEK UYGULAMA 5 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
14 | ÖRNEK UYGULAMA 6 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
15 | ÖRNEK UYGULAMA 7 | PROJE ÇALIŞMASI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROJE ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PROJE ÇALIŞMASI | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |