TYM207 Ritmik ve Modern Danslar

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM207
Ad Ritmik ve Modern Danslar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

The aim is to develop students's own bodily material within the professional principles and also develop a sense of rhythm.

Dersin İçeriği

Temel figürlerden başlayarak daha karmaşık figürlere geçiş. Ritme uygun olmayan hareket.

Dersin Ön Koşulu

TYM109 Ritmik ve Dans

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hareket-Ritim koordinasyonu geliştirerek, önemini kavrayıp uygular.
ÖÇ02 Vücut Pozisyonları üzerine çalışarak, kendi bedeni üzerine farkındalık sağlar.
ÖÇ03 Ritme uygun olmayan hareketi koordine eder ve uygular.
ÖÇ04 Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini geliştirerek, önemini kavrayıp uygular.
ÖÇ05 Koreografik figürleri kavrar ve uygular
ÖÇ06 Eşli dansların adımlarını teknik - artistik açıdan kavrar ve uygular
ÖÇ07 Tekli dansların adımlarını teknik-artistik açıdan kavrar ve uygular
ÖÇ08 Gurup dansların adımlarını teknik-artistik açıdan kavrar ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Üst metod ısınma ve koordinasyon egzersizlerine giriş Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 Üst metod ısınma ve koordinasyon egzersizleri üzerine çalışma ve uygulama Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Isınma ve Koordinasyon. Twist´e giriş. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma ikinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
8 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma dördüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
9 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Isınma ve Koordinasyon. Twist üzerine çalışma altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive´ye giriş. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive üzerine çalışma, dönüşler.-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Isınma ve Koordinasyon. Basic Jive üzerine çalışma, dönüşler.-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Ara sınav Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Dönem analizi ve genel tekrar. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem analizi ve genel tekrar Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Isınma ve Koordinasyon. Jive´ye giriş. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
18 Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
19 Isınma ve Koordinasyon. Jiveüzerine çalışma üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma dördüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
22 Isınma ve Koordinasyon. Jive üzerine çalışma altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
23 Ara sınav. Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
24 Isınma ve Koordinasyon. Latin Danslarına giriş. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
25 Isınma ve Koordinasyon. Latin Dansları temel figür çalışmaları. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
26 Isınma ve Koordinasyon. "Cha Cha Cha" üzerine çalışma birinci ve ikinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
27 Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
28 Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma dördüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
29 Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
30 Isınma ve Koordinasyon. Cha Cha Cha üzerine çalışma, altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
32 Final Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.11.2022 10:55