TYM213 Vücut Dili ve Plastiği II

3 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM213
Ad Vücut Dili ve Plastiği II
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA


Dersin Amacı

Öğrencinin kendi bedensel malzemesinin mesleki prensipler ölçüsünde gelişiminin sağlanması. 16. yy'dan günümüze kadar Avrupa dönem tavır ve rütellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre uygulanması. Beden kullanım estetiğinin, plastiğinin ve vücut koordinasyonunun geliştirilmesi. Temel koreografi elemetlerinin edinilmesi ve kollektif olarak hereket etme kabiliyetinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

İnsan hareketlerinin vücut diliyle estetik anlatımı. (Yürüyüşler, duruşlar, oturuşlar.) Kültürel ve tarihi farklılıklar gösteren insan hareketlerinin vücut diliyle anlatımı. (Aristokrat davranışları, halktan insan davranışları vb.) Yelpaze kullanımı çalışmaları.

Dersin Ön Koşulu

TYM119 Vücut Dili ve Plastiği I

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dönem tavır ve rütüellerinin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde egzersizlerle uygular.
ÖÇ02 Dönemlerin bay ve bayan selamlarını hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
ÖÇ03 Farklı dinlere ait ritüelleri hiyararşi sıralamasını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
ÖÇ04 Karmaşık figürler üzerinde çalışarak beden kullanım estetiğini bilir ve uygular.
ÖÇ05 Karmaşık figürler üzerinde çalışarak vücut plastiğinin kullanım tekniklerini bilir ve uygular
ÖÇ06 Dönem aksesuvarlarını dönemin gerektirdiği tarzlarda kullanır ve müzik eşliğinde uygular.
ÖÇ07 Dönemlerin hiyararşi sıralaması ve sınıflandırılmasına göre sofra adabı kurallarını bilir ve müzik eşliğinde uygular.
ÖÇ08 Karakterlere ait tavır ve davranışları dönemsel özelliklerine uygun olarak ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap
2 Sahne estetiği kazanmak için vücut üzerine egzersiz çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 16. yy-17. yy dönem bay ve bayan selamları üzerine çalışma Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 16. yy-17. yy dönemlerin yürüyüş ve oturuş tavırları üzerine egzersiz çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
5 16. yy-17. yy dönemlerin bay ve bayan el tutuşları ve tavırları üzerine egzersiz çalışmalarıa Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 16. yy-17. yy dönemlere göre bay ve bayanların birlikte yürüyüşleri, oturuşları ve kalkışları üzerine uygulama egzersizleri-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 16. yy-17. yy dönemlerin bireysel ve çiftli olarak bay ve bayan yürüyüşleri, oturuşları, kalkışları sırasında yelpaze ve baston kullanımı üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
9 18. yy´da pelerin tutuşları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine bireysel uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 18. yy´da yelpaze, baston, eldiven ve silindir şapka kullanımı üzerine yürüyüşü, oturuşu, kalkışı barındıran eşli uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
12 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış bireysel egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 18. yy´da aksesuvarlı düşüş ve kalkış toplu egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Ara sınav Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Dönem analizi ve genel tekrar Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Dönem analizi ve genel tekrar. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
17 19. yy el öpüşleri üzerine uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
18 19. yy düello ritüelinde eldiven atma çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
19 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine bireysel uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 19. yy ve 20. yy´da sofra adabı üzerine toplu uygulama çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
21 19. yy ve 20. yy´da konuşma tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 19. yy ve 20. yy´da hizmetçi tavır ve davranışları üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
23 Ara sınav. Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
24 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 Dönemlere göre dinsel ritüeller, tavır ve davranışlar üzerine uygulama egzersizleri-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
26 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 Öğrenilen tüm hareketlerin farklı koreografik düzenlemelerle uygulanması-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
28 20. yy´da bay ve bayanların farklı mekanlarda şapka, baston ve yelpaze kullanımı ile selamlaşmalar üzerine uygulama egzersizleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri-1 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
30 Estetik ifade kazanmak için farklı dönemlere ait duruş ve pozisyonlar üzerine bireysel uygulama egzersizleri-2 Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 64
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,56
AKTS 3 AKTS