Genel Bilgi
Kod | KM238 |
Ad | Anorganik Kimya Lab. 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersi alan öğrencilerde kimyasal analiz ve sentez yöntemlerinin geliştirilmesi, sentezlenen maddelerin farklı cihazlar kullanarak yapılarının aydınlatılması.
Dersin İçeriği
Verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş, Metal-Su Komplekslerinin Renkleri, Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu, Amonyumbakır(II)sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Komplekslerinin Sentezi, Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi, Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi, Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi, Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi, Geometrik izomeri (cis-trans), Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi, UV-Vis spektrofotometre, Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
KM239 Anorganik Kimya Lab. 1
Kaynaklar
Anorganik Kimya Laboratuvarı II Föyü
Notlar
İnorganik Kimya, Gary Miessler, Donald A. Tarr,2009 Palme Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verim Hesaplamayı Kavrar |
ÖÇ02 | Koordinasyon Kimyasını Kavrar |
ÖÇ03 | Metal-Su Komplekslerinin Renklerini Kavrar |
ÖÇ04 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumunu Kavrar |
ÖÇ05 | Koordinasyon Bileşiklerinin Sentezlenmesi Kavrar |
ÖÇ06 | Sentezlenen Komplekslerin Manyetik Özelliklerinin İncelenmesini Kavrar |
ÖÇ07 | Çift Işın Yollu UV-Vis Spektrofotometresinin Kullanımını ve Renk Kavramını Öğrenir |
ÖÇ08 | FT-IR Cihazı Kullanımını ve Koordinasyon Bileşiklerindeki Fonksiyonel Grupların Tespitini Kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Verim Hesaplama ve Koordinasyon Kimyasına Giriş | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Metal-Su Komplekslerinin Renkleri | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Koordinasyon Bileşiklerinin Elektronik Spektrumu | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Amonyumbakır(II) Sülfat Çift Tuzu ve Tetraamminbakır(II)sülfatmonohidrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Tetraamminkarbonatokobalt(III)nitrat Kompleksinin Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Schiff Bazları ve Metal Komplekslerinin Eldesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Pentaamminklorokobalt(III)klorür Kompleksinin Sentezi, | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Deney Föyü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | UV-Vis ile K Oluşum Sabitinin Belirlenmesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Hekzaamminkobalt(III)klorür Kompleks Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Geometrik izomeri (cis-trans) | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Manyetik Süsseptibilite ve Hekzaamminnikel(II)klorür Sentezi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | UV-Vis spektrofotometre | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Sentezlenen Komplekslerin FT-IR ile İncelenmesi | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Mazeret Deneylerinin Yapılması | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Deney Föyü | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |