TIM301 Oyunculuk III

11 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TIM301
Ad Oyunculuk III
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 11 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MUZAFFER HAMİT KIRIKKALP (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin mesleki prensipler doğrultusunda Bir karakter yaratma sürecinde, oynayacağı karakterin önerilmiş koşulları içerisinde başkalaşma tekniğinin kavranılması ve uygulanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenci-oyuncu bu ders kapsamında bir karakter yaratmanın temel bilgilerini alır. (Rolden karaktere geçiş.) Ansamble anlayışıyla, partnerle ilişki kurmanın becerisini kazanır.

Dersin Ön Koşulu

TIM207 Oyunculuk II

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

Stanislavskiy, Konstantin S. (1999), Bir Rol Yaratmak, (Çev. Çiğdem Genç, Fırat Güllü, Bora Tanyel ), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dramaturgi malzemeyi (oyun metni) üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibi esasında, geniş kapsamlı analizini yapar ve uygular.
ÖÇ02 Dramaturgi malzeme içerisinde bir karakter yaratmanın temel ilkelerini kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Oynayacağı rolü, eserin ve karakterinin içinde bulunduğu önerilmiş koşulları, başkalaşma tekniklerinin temel ilkelerini algılar ve uygular.
ÖÇ04 Oynayacağı eserin önerilmiş koşulları içerisinde, karakterinin eylem, etki - değerlendirme - tepki yönelişlerini algılar ve uygular.
ÖÇ05 Öğrencinin oynayacağı rolünün önerilmiş koşullarına sadık kalarak, Kimsin, ne istiyorsun, ne yapıyorsun sorularına icra ettiği karakterinin gerektirdiği çerçeve içerisinde, uygulamalı olarak cevap verebilir.
ÖÇ06 Obrazlı düşünce yaklaşımını uygulayarak, oynayacağı karakterini icra edebilir.
ÖÇ07 Tüm oyun içerisinde karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim üçlüsü kavramını harmonik bir şekilde rolü üzerinden uygular ve karakterini icra eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yıl boyu üzerinde çalışılacak sahneler için gereken "dramaturjik malzemenin" seçimi ve araştırılması. 1 ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
2 Yıl boyu üzerinde çalışılacak oyun için "dramaturjik malzemenin" seçimi ve araştırılması. 2 Ödev1: Seçilen sahnelerin; büyük çember bazında araştırılarak sonuçlarını barındıran dosya ve etüt taslakları hazırlanacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 Ödev1 Sunumu* Seçilen sahnelerin sunumu ve karakterleri üzerine yapısal çalışma. Ödev1: Seçilen sahnelerin; büyük çember bazında araştırılarak sonuçlarını barındıran dosya ve etüt taslakları hazırlanacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Üzerinde çalışılacak seçilen sahnelerin karakterleri için gereken , öğrencinin kendi imgelemini kullanarak oluşturacağı sahne etüdleri üzerine çalışma Ödev2: Seçilen edebi malzemenin; büyük çember bazında araştırılarak sonuçlarını barındıran dosya ve etüt taslakları hazırlanacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Ödev Sunumu* Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Ödev Sunumu* (Devam) Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Rol kişisi ve Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel ilkeleri üzerine seçilen dramaturjik malzeme üzerine çalışma. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Rol kişisi ve Karakter kavramının ve karaktere yaklaşımın temel ilkeleri üzerine seçilen dramaturjik malzeme üzerine çalışma. 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
9 Oyun Karakterleri üzerine çalışma ve önerilmiş koşulların gerektirdiği eylem dinamizmini icra edebilme teknikleri. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Oyun Karakterleri üzerine çalışma ve önerilmiş koşulların gerektirdiği eylem dinamizmini icra edebilme teknikleri. 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Ödev1 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Ödev1 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. (Devam) Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
13 Ödev2 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 Ödev2 sunumu ve yanlışların düzeltilmesi. (Devam) Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 Dönem analizi ve genel tekrar. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Ara Sınav sınav programının hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Bir Karakter Yaratmak üzerine birinci dönem verilen bilgi ve tekniklerin sahne dersi kapsamı içerisinde çalışılan oyundaki karakterler üzerinde uygulanması. Okuma Provaları 1 Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
18 Bir Karakter Yaratmak üzerine birinci dönem verilen bilgi ve tekniklerin sahne dersi kapsamı içerisinde çalışılan oyundaki karakterler üzerinde uygulanması. Okuma Provaları 2 Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
19 Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
20 Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
21 Marke dekor içerisinde yapılan provalarda, eylemli analiz üzerinden karakter arayışları, amaç ve eylemlerin tespiti. 3 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
22 Oyunun gerçek dekorunun kurulması. Kostüm ile birlikte düşünülmüş oynanılacak karakterin makyajının sunulması. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
23 “Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
24 “Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
25 “Karakter, etki-değerlendirme-tepki ve tempo-ritim” üçlüsü kavramı bazında Akış Provaları. 3 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
26 Genel prova. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
27 Oyunun prömiyeri Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
28 Prömiyerin analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi.* *Ödev3: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve bir karakter yaratma sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
29 Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi. 1 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
30 Önceki oyunun analizi yanlışların tespiti ve oyunun gösterimi. 2 Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Tartışma
31 Final hazırlığı. sınav programının hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
32 Final. *Ödev Sunumu ve savunma. sınav programının hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 8 240
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 1 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 277
Toplam İş Yükü / 25 (s) 11,08
AKTS 11 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.11.2022 02:52