TYM309 Tarihi ve Karakter Dansları

4 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYM309
Ad Tarihi ve Karakter Dansları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LILIYA KOSTOVA PANAYOTOVA PETROVA


Dersin Amacı

Sahne disiplini içerisinde tarihi ve karakter danslarını öğreterek, öğrencinin kendi doğal mekanizmasına karaktere dönüşümünde esneklik kazandırıp , yaşadığı dönemin karakteristik atmosferini algılayacak temel dans adımlarını öğretmek.

Dersin İçeriği

Tarihi Batı danslarında temel pozisyonlar. (Kollar ve ayaklar.) Dönemlere ait selamlama şekilleri. Tarihi danslar: Gavotte, Menuet, Polonaise, Vals, Polka, Kadril.

Dersin Ön Koşulu

TYM207 Ritmik ve Modern Danslar

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

i.E. Koh (1974), Osnovi na Schenicheskoto Dvijenie, Sofia: İzadatelstvo Nauka i İzkustvo


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihsel dans formlarını bilir ve uygular.
ÖÇ02 Vücut Pozisyonları ekseninde çalışarak oyuncunun kendi bedeni üzerine estetik yaklaşımını kazanır, önemini kavrar ve uygular.
ÖÇ03 Farklı ritimlerde figürler kullanarak vücudunun dans alışkanlığı ve kültürünü geliştirir ve uygular.
ÖÇ04 Farklı çağlarda gelişen dans kültürünü öğrenerek, dönemsel atmosferin içinde karakterin bedensel formu üzerine yaklaşım sunar.
ÖÇ05 Tarihi dansların adımlarını bilir ve uygular
ÖÇ06 Karakter dansların adımlarını bilir ve uygular.
ÖÇ07 Tarihi ve karakter danslarında kullanılan selamlamaları bilir ve uygular.
ÖÇ08 Koreografik düzenlemelerle tarihi ve karakter danslarını dönem özelliklerine göre kullanır ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrencilere yıllık ders planının tanıtımı. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise´e giriş. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma ikinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dördüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma beşinci ve altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma yedinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
9 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma sekizinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Isınma ve Koordinasyon. Polonaise üzerine çalışma dokuzuncu figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Isınma ve Koordinasyon. Menuet´e giriş ve birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Isınma ve Koordinasyon. Menuet üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Ara sınav Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Dönem analizi ve genel tekrar Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Dönem analizi ve genel tekrar. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Isınma ve Koordinasyon. Polka´ya giriş ve birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
18 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
19 Isınma ve Koordinasyon. Polka üzerine çalışma dördüncü, beşinci ve altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
20 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella´ya giriş ve ana ritim tanıtımı. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
21 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
22 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
23 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
24 Isınma ve Koordinasyon. Tarantella üzerine çalışma, altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
25 Ara sınav. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
26 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka´ya giriş ve birinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
27 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma ikinci ve üçüncü figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
28 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma dördüncü ve beşinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
29 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma altıncı figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
30 Isınma ve Koordinasyon. Mazurka üzerine çalışma yedinci figür etüdü Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
31 Final sınavı hazırlık çalışmaları. Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
32 Final Grup Çalışması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS