Genel Bilgi
Kod | TIK303 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.
Dersin İçeriği
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmeleri genel bir çerçeveyle ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Yayınları-Uygarlık Tarihi ,2007
Notlar
Sanat ve Arkeoloji Dergileri, Belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir. |
ÖÇ03 | Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. |
ÖÇ04 | Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dünyanın Oluşumu ve Tarih Öncesi Çağlar 4 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eski Mezopotamya Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav 1 | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 1 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 2 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Eski Mısır Tarihi ve Uygarlığı 3 | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 1 Eski Anadolu Uygarlıkları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 2 Eski Anadolu Uygarlıkları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 1 Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2 Orta Asya ve İran Tarihi ve Uygarlıkları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl sınavı | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Eski Yunan Tarihi ve Uygarlıkları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
18 | Roma Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
19 | 1 Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | 2 Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | 3 Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Uygarlığı(5.15 Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Doğu Roma (Bizans)Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | İslam Tarihi ve Uygarlığı | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Ara Sınav 2 | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
25 | Yeniçağ'da Avrupa ve Osmanlı(15.17 Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | Aydınlanma Çağı(17. Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
27 | Aydınlanma Çağı(18. Yüzyıl) | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
28 | 1 Demokrasi Devrimleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | 2 Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
30 | 3 Demokrasi Devrimleri ve Sanayi Devrimi | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | 20. Yüzyıldan 21.yüzyıla Savaşlar, Barış ve Küreselleşme Dönemi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Final Sınavı. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |