Genel Bilgi
Kod | KM339 |
Ad | Fizikokimya Lab. I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLFEZA KARDAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN SIĞIRCIK (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizikokimya teorik dersi ile eş zamanlı olarak uygulamalı öğretim amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Fizikokimyada genel matematik terimleri, potansiyometreik asit-baz titrasyonu, elektroliz, asetik asit için Ka değerinin belirlenmesi, kısmi molar özellikler ve kısmi molar özellikler ve kısmi molar hacmin belirlenmesi, yüzey gerilimi, viskozite ölçümü ve viskozite-sıcaklık ilişkisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fizikokimya Laboratuvar Kitabı
Notlar
Fizikokimya, Prof.Dr. Mehmet ERBİL, Nobel Yayıncılık, 2012, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fizikokimya I dersinde anlatılan konular ve pratik uygulamaları arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ02 | Fizikokimya Laboratuvarında güvenli deney yapar. |
ÖÇ03 | Temel fizikokimya deneylerini yapar. |
ÖÇ04 | Deneyleri tartışır ve haftalık raporlarını hazırlar. |
ÖÇ05 | Reaksiyon hız tayinini kavrar. |
ÖÇ06 | Yüzey gerilimi ölçümlerini kavrar. |
ÖÇ07 | Kalorimetre deneyi ve parametreleri tanır. |
ÖÇ08 | Termodinamik verileri yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizikokimya ile ilgili genel matematiksel kavramlar | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
2 | Katalizörler | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Analitik yöntemle reaksiyon hızının tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Spektrofotometrik yöntemle hız tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Yüzey gerilimi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Viskozitenin ölçülmesi ve sıcaklıkla değişmesinin incelenmesi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Su buharı destilasyonu ile molekül ağırlığı tayini | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Nerst dağılma yasası | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Kalorimetre sabiti ve nötürleşme entalpisinin belirlenmesi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Amonyum okzalatın çözünürlüğü | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Asetik asitin aktif karbon üzerine adsorpsiyonu | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Polimerleşme yüzdesi ve polimerleşme hızı | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Buharlaşma entalpisi, buhar basıncının sıcaklıkla değişimi | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | Telafi Deneylerı | Ders kitaplarından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitaplarından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,32 | ||
AKTS | 2 AKTS |