KMS313 Bilim Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KMS313
Ad Bilim Tarihi
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİLGEHAN GÜZEL


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel bilginin gelişim sürecini araştırmayı ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

İlk çağlarda bilim; Yunan döneminde bilim; Roma Döneminde bilim; Orta çağ hristiyan dünyasında bilim; Orta çağ islam dünyasında bilim; Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler; Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim); gelenekçi dönemde bilim; yakın çağda bilim bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilim Tarihi- John Gribbin

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk çağlarda bilimi; açıklar.
ÖÇ02 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikleri; açıklar.
ÖÇ03 Yakın çağda bilimi; tanımlar.
ÖÇ04 Rönesans döneminde bilimi açıklar.
ÖÇ05 Cumhuriyet dönemindeki bilimi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında söz sahibi olmaya başlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlk çağlarda bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yunan döneminde bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yunan döneminde bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Roma Döneminde bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Roma Döneminde bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Orta çağ hristiyan dünyasında bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Orta çağ islam dünyasında bilim I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Orta çağ islam dünyasında bilim II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim) I Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim) II Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Gelenekçi dönemde bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Yakın çağda bilim; Cumhuriyet döneminde Türkiye'de bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Genel Tekrar Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS