Genel Bilgi
Kod | KMS340 |
Ad | Aromatik Bileşikler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Aromatikliğin kavranması, aromatik bileşiklerin reaksiyonlarının öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Aromatik bileşikler ve reaksiyonları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ORGANİK KİMYA AROMATİK BİLEŞİKLER MUSTAFA ODABAŞOĞLU
Notlar
Arene chemistry : reaction mechanisms and methods for aromatic compounds Mortier, Jacques John Wiley & Sons,2016
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hückel Kuralını öğrenir ve uygular |
ÖÇ02 | Aromatik bileşikler ve aromatik olmayanları birbirinden ayırabilir |
ÖÇ03 | Aromatik bileşiklerin adlandırması ve reaksiyonlarını öğrenir |
ÖÇ04 | Aromatik bileşiklerin elektrofilik yer değiştirme reaksiyonlarında klorlama/bromlama hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | Aromatik bileşiklerin elektrofilik yer değiştirme reaksiyonlarında nitrolama ve sülfolama hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ06 | Aromatik bileşiklerin elektrofilik yer değiştirme reaksiyonlarından Friedel-Crafts alkilleme ve açilleme hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Reaksiyon örnekleri üzerine birebir ders |
ÖÇ08 | Aromatik bileşiklerin elde edilme tepkimelerini kavrar. |
ÖÇ09 | Aromatik bileşikleri günlük hayattaki yerini kavrar. |
ÖÇ10 | Aromatik moleküllerin biyolojik aktivitesini kavrar |
ÖÇ11 | Aromatik moleküllerin tedavi edici olabildiğini kavrar |
ÖÇ12 | Doğal bileşiklerin içerdiği aromatik bileşikleri kavrar |
ÖÇ13 | Aromatik bileşiklerde koruyucu grupların reaksiyonlarını kavrar |
ÖÇ14 | Aromatik bileşiklerin kenetlenme reaksiyonlarını öğrenir |
ÖÇ15 | Sandmayer reaksiyonları üzerinden grup değişimlerini kavrar ve farklı aromatik bileşiklerden farklı substitue gruplar içeren bileşikleri oluşturabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aromatiklik | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
2 | Hückel Kuralı | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Aromatik hidrokarbonlar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Vinilik halojenürler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Aromatik bileşiklerin elektrofilik sübstitüsyon reaksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Aromatik bileşiklerin özellikleri | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Aromatik bileşiklerin sübstitüsyon reaksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aromatik bileşiklerin günlük hayattaki yeri | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Biyolojik olarak aktif aromatik bileşikler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Doğal bileşiklerin aromatik bileşik içerikleri | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Aromatik bileşiklerde koruyucu grupların reaksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Aromatik bileşiklerin kenetlenme reaksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Aromatik bileşiklerin Sandmayer Reaksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bitişik halkalı aromatik bileşikler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | soru çözümü ile genel konu tekrarı | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |