Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı su ve özelliklerini, gelecekteki yeri ve kullanılabilirliğini, çevre kirletici ile su kaynaklarının ilişkisini kavratmak.
Dersin İçeriği
Suyun özellikleri, su örneklerinin alınma şekilleri, su örneklerinin lab. korunması, en yaygın yapılan deneyler, kirlilik bileşenleri, suyun kimyasal kinetiği ve denge, endüstriyel kuruluşlara göre suların hazırlanışları, arıtma modelleri, örnekler ve çözüm yolları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Water Chemisry, V.L.Snoeyink and D.Jenkins, John Wiley Sons,New York-1980
Notlar
Bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kaynaklarını ve canlı yaşamındaki önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Su dengeleri ve değişimlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Çevre kirleticilerinin su içerisindeki davranışlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Deneysel olarak su arıtma tekniklerini uygular. |
ÖÇ05 | Suyun kimyasal yapısını analiz eder. |
ÖÇ06 | Su örneklerinin hazırlanmasını kavrar. |
ÖÇ07 | Suyun kimyasal dengesini kavrar. |
ÖÇ08 | Su arıtma tekniklerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında söz sahibi olmaya başlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Suyun özellikleri | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Damıtık su, doğal su ve deniz suyunun özellikleri | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | En yaygın kullanılan su birimleri ve dönüşümleri | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Suyun Fiziksel özellikleri | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Suyun Kimyasal Kinetiği | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Suyun Kimyasal Dengesi, | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Su sertliği | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Asit-Baz Dengesi, | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kuvvetli Asit-Baz Dengesi, | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Zayıf asit baz dengesi | Kaynak kitap ve internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Koordinasyon Kimyası | İnternet süreli yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İyon etkisi | İnternet süreli yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İçme suyu konusunda literatür çalışması | İnternet süreli yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Atık su konusunda literatür çalışması | İnternet süreli yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |