Genel Bilgi
Kod | YMPY111 |
Ad | Müzik Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik Batı Müziği'nin, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemleri ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'i tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Barok Dönem'den başlayarak, dönemlerin stil, teknik ve müzikal özellikleri, bestecileri, çalgıları ve beste formları ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'in doğuşu ve gelişimi incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Bireysel çalışma
Kaynaklar
SAY Ahmet, Müzik Tarihi
Notlar
KÜTAHYALI Önder, Müzik Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Batı Müziği'nin Barok Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ02 | Klasik Batı Müziği'nin Klasik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ03 | Klasik Batı Müziği'nin Romantik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ04 | Klasik Batı Müziği'nin Çağdaş Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ05 | Türkiye'de Çoksesli Müzik'in başlangıcı ve gelişmesi ile ilgili, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ06 | Klasik Batı Müziği Bestecileri hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ07 | Klasik Batı Müziği Çalgıları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ08 | Klasik Batı Müziği Beste Formları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ09 | Klasik Batı Müziği'nin, toplumlar üzerindeki etkileri ve sosyolojik ilişkileri hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ10 | Klasik Batı Müziği'nin, sanatsal amaç dışındaki kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ile ilgili etkileşim ve ilişkileri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano programı lisans müfredatı kapsamında yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Erken Barok Dönemi, teknik, müzikal ve stil özellikleri | Bireysel çalışma | |
2 | “Erken Barok Dönemi”’nde Opera Sanatının Doğuşu, Müzikli Dram’ın ilk örnekleri | Bireysel çalışma | |
3 | Claudio Monteverdi’nin Opera Devrimi ve ilk Opera Bestecileri | Bireysel çalışma | |
4 | İtalya ve Fransa’da Opera ve Bale | Bireysel çalışma | |
5 | Diğer ülkelerde Opera ve Bale | Bireysel çalışma | |
6 | Oratoryo ve Kantat | Bireysel çalışma | |
7 | Barok Dönem'in stil, teknik ve müzikal özellikleri | Bireysel çalışma | |
8 | Barok’da Müzikal Süsleme im ve ifadeleri ve Süit formu | Bireysel çalışma | |
9 | İlk Barok Bestecileri 1 | Bireysel çalışma | |
10 | İlk Barok Bestecileri 2 | Bireysel çalışma | |
11 | Barok’da Çalgılar, Keman Ailesi ve Çalgı Yapımcıları | Bireysel çalışma | |
12 | Venedik Okulu ve Etkileri | Bireysel çalışma | |
13 | Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 1 | Bireysel çalışma | |
14 | Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 2 | Bireysel çalışma | |
15 | Konuların genel tekrarı 1 | Bireysel çalışma | |
16 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | |
17 | J. S.Bach’tan önceki Besteciler 1 | Bireysel çalışma | |
18 | J. S.Bach’tan önceki Besteciler 2 | Bireysel çalışma | |
19 | J. S. Bach 1 | Bireysel çalışma | |
20 | J. S. Bach 2 | Bireysel çalışma | |
21 | J. S. Bach 3 | Bireysel çalışma | |
22 | G. F. Haendel 1 | Bireysel çalışma | |
23 | G. F. Haendel 2 | Bireysel çalışma | |
24 | A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 1 | Bireysel çalışma | |
25 | A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 2 | Bireysel çalışma | |
26 | Geç Barok Dönemi’nde Opera’daki değişimler | Bireysel çalışma | |
27 | Rokoko özellikleri | Bireysel çalışma | |
28 | Klasik Dönem”in teknik, stil ve müzikal özellikleri | Bireysel çalışma | |
29 | Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 1 | Bireysel çalışma | |
30 | Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 2 | Bireysel çalışma | |
31 | Konuların genel tekrarı 2 | Bireysel çalışma | |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |