YMPY305 Estetik ve Sanat Kuramları

8 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMPY305
Ad Estetik ve Sanat Kuramları
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK


Dersin Amacı

Sanatın süreç içindeki durumunu kavramayı sağlayacak kuramsal yaklaşımları incelemek, ve sanat, güzel bağlantısını ele almayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Antik çağlardan günümüze kadar gelen aşamada sanat ve kuramlarını inceleme.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşulsuz

Kaynaklar

Estetik ve Sanat Dersleri M.KAGAN İsmail TUNALI

Notlar

Sanat Dergileri, Belgesel


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat, güzel ve estetik gibi temel kavramları gerekli akademik etkinliklerde kullanabilir.
ÖÇ02 Sanatın kaynak ve kökenini, tarihsel değerini ve insan yaşantısına katkılarını yorumlayabilir.
ÖÇ03 Estetik yargının fonksiyonlarını, amaçlarını ve gerekliliğini sanatın hayat içindeki yeri bakımından çözümleyebilir.
ÖÇ04 Estetiğin kavramsal ve düşünsel boyutlarını somutlayabilir.
ÖÇ05 Sanatın anlamını, kaynağını, kökenini ve değerini tarihsel ve toplumsal bağları üzerinden yorumlayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano programı lisans müfredatı kapsamında yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanımının yapılması, Dersin Amaçlarının anlatılması, Dersin İçeriği ve Ders Öğretim Programının tartışılması, dersin izlenmesine ilişkin sunum Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Sanat nedir? Estetik yargı nedir? Soruları üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Estetik ve Felsefi yaklaşımlarla sanat ürününün üretilmesi arasındaki bağlar üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Estetiğin tarihine giriş. Antik çağda estetik anlayışları. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Antik çağda estetik anlayışları üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Platon ve Aristo’nun sanat ve estetik konusundaki düşünceleri ve karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 İlkçağ ve ortaçağ estetiğini oluşturan temellerin saptanması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması -1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Antikçağ ile Ortaçağ estetiği arasında karşılaştırma yapılması-2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Ara sınav Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
15 Dönem analizi ve genel tekrar Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Dönem analizi ve genel tekrar. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Toplumsal Tarih ve Estetik. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
18 Toplumsal Tarih ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
19 Rönesans Estetiği. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
20 Rönesans Estetiği üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
21 Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
22 Ortaçağ ve Rönesans estetiğinin karşılaştırılması üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
23 Ara sınav. Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
24 Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
25 Aydınlanmadan 21. yüzyla estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
26 Modernizm ve Estetik. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
27 Modernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
28 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma-1 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
29 Estetik kavrayışın dönüşümünde dönemsel etkiler üzerine örneklerle tartışma-2 Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
30 Postmodernizm ve Estetik üzerine örneklerle tartışma. Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
31 Final sınavı hazırlık Kaynak Tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
32 Final sınavı Kaynak Tarama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 4 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS