Genel Bilgi
Kod | KING401 |
Ad | Yabancı Dil (İngilizce) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Bilge BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Bilge BERBEROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin İngilizce olarak okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır
Dersin İçeriği
Öğrenciler genel ve mesleki hayatlarında iletişim kurabilecekler,kendilerini ve mesleklerini pratikte ifade edebileceklerdir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
LANGUAGE TO GO PRE-INTERMEDIATE UNITS 21-40(FOR ADULT LEARNERS OF ENGLISH) GILLIE CUNNINGHAM SUE MOHAMED PHRASEBOOK- WORKBOOK-
Notlar
WORKSHEETS- CLASS CDs
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelecek geçmiş ve sürekli olaylar hakkında konuşur |
ÖÇ02 | Günlük konularda kısa basit pasajlar yazar |
ÖÇ03 | Günlük konularda kısa basit pasajlar okur |
ÖÇ04 | Birlikte iki cümle kullanır |
ÖÇ05 | Amerikan ve İngiliz İngilizcesi arasındaki temel değişiklikleri fark eder |
ÖÇ06 | Daha etkin İngilizce kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano programı lisans müfredatı kapsamında yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üçüncü sınıfın Genel tekrarı | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Hikayelerle geçmiş zamanı anlatma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Geçmiş zaman ve sürekli geçmiş | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kariyer tercihleri, iş hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Like + ing ve would like+ with to mastarı | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ürün, malzeme ve mal kökeni tanımlama | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Geniş zaman pasif | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | A- an- the | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Have to, don' have to, mustn't | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Planlı ve spontan kararlar, gıda | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Going to ve will yapılarıyla gelecek zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | In-ed ve-ing ile biten sıfatlar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
14 | Mevcut sonucu açıklamak için geniş zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sorma,verme,izin ve reddetme | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Would + mastar (without to) | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Pasif Geçmiş zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | -ing fiiller/ mastar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
19 | Basit zamanda konular ve olmayan konu soruları | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Which, that, who ve where ile ilgili ilgi cümlecikleri | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | insan,yer ve nesnelerle ilgili açıklama | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Must be, might be, can´t be yapıları ile çalışma | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | Gelecek zaman için şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
25 | So+ adjective /such+noun sıfatlar | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | For/ since ile şimdiki zaman | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | Öneriler yapma ve yanıt | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | Hayali durumlar hakkında konuşmak | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | Koşul ( if+ past simple+would /could) | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Koşul bildiren yapıların tekrarı | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | General revision | Ders kitabından ilgili ünite | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |