EKMZ304 Matematiksel İktisat II

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EKMZ304
Ad Matematiksel İktisat II
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KENAN LOPCU


Dersin Amacı

Bu derste öğrencilere makro ekonomik analizin analitik yöntemleri ve kantitatif tekniklerini öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders Konuları ve Metodoloji: Temel kavramlar, yöntemler ve makroekonomideki son gelişmeler; Durağan Makroekonomik Modeller ve Karşılaştırılmalı Durağanlık Analizi; Dinamik Analize Giriş; Rasyonel Beklentiler ve Makroekonomik Dalgalanmaların Alternatif Teorileri; Optimum Kontrol Teorisine Bir Giriş ve Temel Büyüme Modelleri

Dersin Ön Koşulu

Matematik I-II, İktisada giriş II, İstatistik I-II ve Makroiktisat I-II derslerinden başarılı olmak.

Kaynaklar

Alpha C. Chiang ve Kevin Wainright, Matematiksel İktisadın Temel Yöntemleri, 4. baskı (Çevirenler: Muzaffer Sarımeşeli ve Şenay Açıkgöz), Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. Frederic S. Mishkin, Para Teorisi ve Politikası, 6. Baskı (Çevirenler: İlyas Işıklar, Ahmet Çakmak ve Suat Yavuz), Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul, 2006. Frederic S. Mishkin, Para, Bankacılık ve Finansal Piyasalar İktisadı, 8. baskı (Çeviri Editörü: Nazım Engin; Çevirenler: Serçin Şahin, Serkan Çiçek, Çiğdem Boz) Akademi Yayıncılık, 2011. Bennett T. McCallum, Monetary Economics, Theory and Policy, Macmillan, New York, 1989.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Makro-ekonomik analizin temel ögeleri ve kullanılan matematiksel teknikleri kavrar.
ÖÇ02 Temel makro-ekonomik modellerin karşılaştırmalı durağanlık analizini yapar.
ÖÇ03 Dinamik makro-ekonomik modellerin temel ayırt edici özelliklerini öğrenir.
ÖÇ04 Basit rasyonel beklentiler modellerinin dinamik çözümlemelerini kavrar.
ÖÇ05 Başlıca büyüme modellerinin temel çözümlemelerine aşina olur.
ÖÇ06 Elde edilen sonuçları iktisadi olarak yorumlama becerisi kazanır.
ÖÇ07 Üretim ve istihdamdaki dalgalanmalar ve uzun dönem büyümeye ilişkin ampirik analizlerde kullanılan temel kantitatif tekniklere (ekonometri ) aşina olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Konuları İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yöntem İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yöntem ve uygulama İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
4 Durağan Makroekonomik Modellere giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Durağan Makroekonomik Modeller ve Karşılaştırılmalı Durağanlık Analiziı İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
6 Dinamik Analize Giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Dinamik Analiz İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınav Soru Çözümü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uyarlanan Bekleyişler ve Cagan Modeline giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Uyarlanan Bekleyişler ve Cagan Modeli İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
11 Rasyonel Bekleyişlere giriş İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
12 Rasyonel Bekleyişler: Özellikleri ve Çözümlemesi İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Makroekonomik Dalgalanmaların Alternatif Teorileri İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Optimum Kontrol Teorisine Bir Giriş ve Temel Büyüme Modelleri İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Optimum Kontrol Teorisi ve Temel Büyüme Modelleri İlgili Okuma ve Problem Seti Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Çözümü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru Çözümü Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS