Genel Bilgi
Kod | IKS310 |
Ad | Para Teorisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ERHAN İŞCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin paranın ekonomik faaliyetler üzerindeki etkilerini anlayabilecekleri, finansal sistemi analiz edebilecekleri ve para politikalarını tartışabilecekleri temel bir altyapı sunmaktır.
Dersin İçeriği
Para teorisi ve politikası, paranın fonksiyonlarını, paranın ekonomik aktiviteler üzerindeki etkilerini ve Merkez Bankalarının para politikası araçlarını kullanarak ekonomiyi nasıl etkilediğini açıklamaya çalışır. Dersin ilk yarısında finansal kurumlar ve bankacılık sistemi hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mishkin, F. S. (2012). The Economics of Money, Banking and Financial Markets (The Pearson Series in Economics).
Notlar
Paya, M. (2007). Para Teorisi ve Politikası, Gözden Geçirilmiş ve Genişletilmiş 4. Baskı, Filiz Kitabevi, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Paranın tanım, özellikler ve işlevlerini bilir |
ÖÇ02 | Paranın tarihsel gelişimini bilir |
ÖÇ03 | Para politikası ve büyüme arasındaki ilişkiyi kavrayabilir |
ÖÇ04 | Para politikasının araç ve amaçlarını bilir |
ÖÇ05 | Para politikası uygulamalarını kavrayabilir |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisinde uygulanmakta olan para politikasını tartışabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Finansal Sistem ve Diğer Bazı Başlıklar | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Para Talebi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Para Arzı | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Faiz Haddinin Belirlenmesi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Döviz Kurunun Belirlenmesi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonominin Genel Dengesi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Parasal Aktarma Kanalları | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enflasyonun Nedenleri | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para Politikasının Amaçları | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Merkez Bankası Bağımsızlığı | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Maliye Politikası İle Para Politikası Etkileşimi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Para Poltikası Rejimleri 1: Parasal Kontrol Ve Döviz Kuruna Dayalı Rejimler | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Para Politikası Rejimleri 2: Enflasyon Hedeflemesi | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Para Politikasının Araçları | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Mishkin, F. S. (2000). Para teorisi-politikası. Çev. İlyas Şıklar ve diğerleri). İstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |