Genel Bilgi
Kod | IKZ401 |
Ad | Gelişme Ekonomisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKKI ÇİFTÇİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İktisadi Büyüme ve Kalkınma konularında hem teorik hem de güncel gelişmeler üzerine bilgiler vermek ve büyüme ölçümleri yapabilmek
Dersin İçeriği
Büyümenin Temel Kavramları, Büyümenin Ölçülmesi, Ülkelerin Karşılaştırılması, Büyüme Teorileri, Kalkınma Teorileri, Dünya Ölçeğinde Büyümenin İncelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Mikro iktisat ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
İktisadi Büyümeye Giriş, Charles I. Jones, Literatür Yayınları, 2021, 3. Baskı
Notlar
Economic Growth (Robert J. Barro, X. Sala-i Martin, MIT Press, 2004, 2nd Edition)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi büyümeyi teorik düzeyde kavrar. |
ÖÇ02 | İktisadi büyümeyi ölçer. |
ÖÇ03 | Ülkeleri iktisadi büyüme bakımından karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Büyüme ve kalkınma için iktisat politikası oluşturur. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir iktisadi büyüme sürecini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Büyümenin Temel Kavramları-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İktisadi Büyümenin Temel Kavramları-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dünya Gelir Dağılımının İncelenmesi-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dünya Gelir Dağılımının İncelenmesi-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Klasik Büyüme Teorileri (Smith, Ricardo, Malthus, Marx)-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Modern Büyüme Teorileri (Keynesyen, Neoklasik, Kaldor, Pasinetti, Kalecki)-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Modern Büyüme Teorileri (Keynesyen, Neoklasik, Kaldor, Pasinetti, Kalecki)-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İçsel Büyüme Teorileri (Romer, Lucas, Rebelo, Barro, Helpman)-3 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalkınma Teorileri-1 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kalkınma Teorileri-2 | Anlatım, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 17 | 17 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |