Genel Bilgi
Kod | EKMS402 |
Ad | Ekonometrik Modeller II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Zaman Serileri Modellerinin tüm yönlerini tamamen öğrenmiş olmaları, Tek Değişkenli; Çok Değişkenli Zaman Serileri Modellerinin ve bu konudaki farklı modelleme yöntemlerinin tamamını kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere ekonomik teori ve ekonometrik yöntemlerin uygulamalarını sağlamak için tasarlanan iki dönemden ikincisidir. Ekonometrik yöntemlere ayrıntılı bir bakış getirilecek ve en yararlı olduğu düşünülen uygulamalar anlatılacaktır. Farklı veri ve ileri tahmin yöntemleri dikkate alınarak iktisadi çıkarsamalar yapılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul gerekmemektedir.
Kaynaklar
Jeffrey M. Wooldridge "Ekonometriye Giriş" Damodar N. Gujarati "Temel Ekonometri"
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İktisadi alt yapıya sahip olunur ve iktisadi modeller oluşturulur. |
ÖÇ02 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri incelenir. |
ÖÇ03 | En çok olabilirlik yöntemi incelenir. |
ÖÇ04 | İktisadi teorileri test etmek için ekonometrik teknikler uygulanır. |
ÖÇ05 | Ekonomi ile ilgili konular ve problemler hakkında bilgi geliştirilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zaman Serisi Modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Zaman Serisi Modelleri: Sınıflandırma | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Zaman Serisi Modelleri: Sınıflandırma 2 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tek Değişkenli Zaman Serisi Modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tek Değişkenli Zaman Serisi Modelleri 2 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çok Değişkenli Zaman Serisi Modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çok Değişkenli Zaman Serisi Modelleri 2 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oynaklık | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Oynaklık Modellemesi | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Zaman-Değişimli Oynaklık Modellemesi | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tek Değişkenli GARCH Modelleri | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tek Değişkenli GARCH Modelleri 1 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çok Değişkenli GARCH Modelleri 2 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çok Değişkenli GARCH Modelleri 3 | Öğrenciler haftalık programdan ilgili konuları inceleyerek hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |