EKMZ402 Seminer

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EKMZ402
Ad Seminer
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEDA ŞENGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜLEYMAN BİLGİN KILIÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET ÖZMEN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EBRU ÖZGÜR GÜLER (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLSEN KIRAL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ERSİN KIRAL (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SEMİN PAKSOY (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste öğrencinin Ekonometri ile ilgili kendi seçtiği bir konuda seminer hazırlaması ve sunması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırmada temel kavramlar ve aşamaları, araştırma probleminin seçimi, seçilen araştırma problemi için çözüm önerileri, üretmek üzere araştırmanın tasarlanması ve proje önerisinin sunulması

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Domar N. Gujarati (Çevirenler Ümit Şenesen ve Gülay Günlük Şenesen), Temel Ekonometri, Literatür Yayıncılık, 1. Baskı, İstanbul, 1999

Notlar

Ekonometriye Giriş: Modern Yaklaşım Çeviren Ebru Çağlayan Akay Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel çalışmanın aşamalarını kavrar
ÖÇ02 Kaynak araştırması yapar
ÖÇ03 Elde ettiği kaynakları derler
ÖÇ04 Araştırma problemini ortaya koyar
ÖÇ05 Problemi ekonometrik yöntemlerle analiz eder
ÖÇ06 Bulgularını rapor haline getirir
ÖÇ07 Raporunu sözlü olarak sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusunun belirlenmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Proje konusuna karar verilmesi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kaynak tarama Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kaynak tarama-2 Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak toplama Kaynak toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Toplanan kaynakları düzenleme Toplanan kaynakları düzenleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Araştırma problemini ortaya koyma Araştırma problemini ortaya koyma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev teslimi öncesi konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Veri toplama Veri toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme Ekonometrik analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Uygun ekonometrik yöntemi kullanarak problemi analiz etme-2 Ekonometrik analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 problemi analiz etme Ekonometrik analiz Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Bulguları yorumlama ve sonuç raporunu hazırlama Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Sonuç Raporuna hazırlık Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 sonuç raporunu hazırlama Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi öncesi konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslimi öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 06:51