ECMZ308 Impact Evaluation In Econometrics

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECMZ308
Ad Impact Evaluation In Econometrics
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HALİL İBRAHİM KESKİN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere politika ve programların etki değerlendirmesi için yöntemler hakkında temel bilgi kazandırmaktır. Ayrıca bu ders, öğrencileri etki değerlendirmesinde çeşitli ekonometrik teknikler sunmasının yanında nedensellik ve etkiyi değerlendirmek için pratik beceriler de sunmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders, etki değerlendirme teorisi, temel kavramlar, deneysel tasarım ve temel istatistiklerin yanı sıra, randomizasyon, fark içinde fark yöntemi, regresyon süreksizliği ve eğilim skoru eşleştirmelerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Kalkınma programlarının değerlendirilmesinde etki Analizi yöntemleri ve Türkiye'de Uygulamalar, Optimist Yayın Grubu, 2017

Notlar

İlgili Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değerlendirme için uygun olan anlamlı hipotezleri nasıl geliştireceğini öğrenir
ÖÇ02 Etki tahmin etmek için çeşitli ekonometrik yöntemleri uygular.
ÖÇ03 Ekonometrik teknikler kullanarak değerlendirme için oluşturulan hipotezlerin nasıl test edileceğini öğrenir
ÖÇ04 Ekonominin çeşitli alanlarındaki etki değerlendirmesinin önemini anlar
ÖÇ05 Ekonominin çeşitli alanlarındaki etki değerlendirmesinin sonuçlarını yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri toplar/analiz eder 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etki Değerlendirme ve Temel Kavramlara Giriş. Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Nedensel Çıkarımlara Genel Bakış: Karşı olgular ve nedensel çıkarımın temel problemi, seçim / ihmal edilen değişken sapması. Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tesadüf Değerlendirmeleri I: Ortalama Müdahale Etkisi ve Müdahalenin Müdahale Edilenlere Etkisi. Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tesadüf Değerlendirmeleri II: Randomize Kontrol Çalışmalarına Kısmi Katılım; Teşvik tasarımları ve Müdahaleye Niyet (ITT) ve Yerel Ortalama Müdahale Etkisi (LATE). Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Stata Yazılımının Tanıtılması ve Uygulamalar Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Regresyon Süreksizliği Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Problemler ve Uygulamalar Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınav öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eşleştirme Yöntemleri ve Eğilim Puanları Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Stata'da PSM Uygulaması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
11 Fark İçinde Fark Yöntemi Yöntemi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Fark İçinde Fark: Regresyon Yöntemi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Fark İçinde Fark Modelinin Varsayımlarının Testi Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
14 Stata'da DID Uygulaması Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
15 Etki Değerlendirme ve Uygulama Özeti Öğrenciler, konu başlıklarına göre kaynak kitapların ve materyallerin ilgili bölümlerini okuyarak derse ön hazırlık yapacaklardır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS