Genel Bilgi
Kod | IKZ202 |
Ad | Mikro İktisat II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NEŞE ALGAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikro iktisat I dersinşn amacı, ekonomiyi mikro düzeyde ele alarak mikro kavramları açıklamak ve bu çerçevede üretici ve tüketici davranışlarının analizini sunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlama, bu piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenme; faktör piyasalarını anlama, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi; tam rekabet piyasalarından sapmaların anlaşılması ve bu sapmaların düzeltilme tekniklerini öğrenmektir. Ayrıca genel denge ve refah ekonomisi konuları da ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Mikro İktisat- Zeynel Dinler
Notlar
Mikro İktisat-Muzaffer Erdal Ünsal, Murat Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eksik rekabet piyasalarının genel olarak öğrenilmesi ve bu piyasalarda fiyatlama, üretim kararları ve refah kaybının nedenleri anlaşılır. |
ÖÇ02 | Genel denge ve refah ekonomisi kavramları nelerdir öğrenilir. |
ÖÇ03 | Faktör piyasaları (işgücü ve sermaye) kavramı öğrenilerek, rekabet ve eksik rekabet koşulları altında davranışları öğrenciler tarafından kavranılır. |
ÖÇ04 | Firma kararlarının, uzun ve kısa dönemli olarak maliyet analizlerinin yapılması öğrenilir. |
ÖÇ05 | Tam ve eksik rekabet piyasalarının neler olduğu öğrenilerek, bu piyasaların güncel ekonomide avantaj ve dezavantajları tartışılır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eksik rekabet piyasası: Monopol | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Monopol (devam) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eksik rekabet piyasası: Monopson, monopolcü rekabet | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eksik rekabet piyasası: Fiyatlama politikaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eksik rekabet piyasaları: oligopol ve oyun teorisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Oligopol ve oyun teorisi (devam) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Üretim faktörleri piyasası | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yatırım ve sermaye piyasaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Genel denge | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Genel denge-devam | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Asimetrik bilgi durumunda piyasa yapısı(devam),dışsallıklar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dışsallıklar (devam) ve kamusal mallar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Refah Analizi:Refah Maliyetlerinin Ölçülmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazılrık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazılrık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |