BL119 Genel Biyoloji-1

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL119
Ad Genel Biyoloji-1
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HALİL ÇAKAN


Dersin Amacı

Bu dersin amacı birinci sınıf öğrencilerine temel botanik bilgisini ve kullanım alanlarını öğretmektir.

Dersin İçeriği

Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar, bitkilerin kimyasal bileşikleri; bitki hücrelerinin yapısı, şekli, görevleri; bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemler; sürekli dokular, koruyucu doku, temel doku, destek doku, iletim dokusu, salgı dokusu; vejetatif organlar, kök, gövde, yaprak; generatif organlar, çiçek, meyve, tohum; büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, Eğreltiler, Tohumlu bitkiler) genel özellikleri; bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bozcuk, S. (2013). Genel Botanik, Palme yayınevi

Notlar

Ocakverdi, H. (2010). Deneysel Genel Botanik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Botanik ve botaniğin alt dallarını, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farkları ve bitkilerdeki kimyasal bileşikleri kavrar.
ÖÇ02 Bitkisel dokular, primer ve sekonder meristemleri tanır.
ÖÇ03 Sürekli dokuları, koruyucu dokuyu, temel dokuyu, destek dokuyu, iletim doku ve salgı dokuyu ayırt eder.
ÖÇ04 Vejetatif organları, kök, gövde ve yaprağı tanır.
ÖÇ05 Generatif organları, çiçek, meyve ve tohumları kavrar.
ÖÇ06 Büyük bitki gruplarının (Algler, Mantarlar, Karayosunları, Eğreltiler, Tohumlu bitkiler) genel özelliklerini kavrar.
ÖÇ07 Bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olaylarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Botanik ve botaniğin alt dalları, bitkiler ve hayvanlar arasındaki farklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bitkilerdeki kimyasal bileşikler, primer metabolitler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bitkilerdeki sekonder metabolitler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hücrenin yapı, şekil ve fonksiyonları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hücre organelleri ve hücre bölünme çeşitleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bitkisel dokularn gruplandırılması, meristematik dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sürekli (daimi) dokular Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Bitki organları, kök, divergensi, konvergensi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gövde Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Yaprak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çiçek Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Meyve ve tohum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bitkilerde büyüme, gelişme ve hareket olayları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sistematik bitki grupları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS