Genel Bilgi
Kod | ISLS301 |
Ad | Pazarlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHMET ALİ BURAK NAKIBOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar: Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Prof.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA , 2013. Diğer Kaynaklar: Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005.
Notlar
Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmasının temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri tanımlar. |
ÖÇ04 | Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini tanır. |
ÖÇ05 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Stratejik Planlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pazarlama Çevresi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pazarlama Araştırması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tüketici Davranışları ve Karar Verme | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürün kavramı | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Pazarlama Kanalları ve Dağıtım | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tutundurma (Promosyon) | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fiyatlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | İnternette Pazarlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Küresel Pazarlama | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,08 | ||
AKTS | 5 AKTS |