Genel Bilgi
Kod | IKZ403 |
Ad | İktisat Politikası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA ILDIRAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı iktisat politikasının kavramsal çerçevesi ile iktisadi yaklaşımların iktisat politikasına ilişkin görüşlerinin sunarak iktisadi sorunlar ile mücadelede iktisat politikasının etkinliğini araştırmaktır.
Dersin İçeriği
Teorik ekonominin neden-sonuç ilişkisi yerine, geleceğin ekonomik olaylarını amaç-araç ilişkisi içinde ele almaktadır. Bu amaçla, ekonomik sistem, ekonomi politikası karar birimleri, ekonomi politikasında amaçlar, araçlar ve tanıdan tedaviye ekonomi politikası önlemleri inceleme konusu yapılıyor.
Dersin Ön Koşulu
Ders Ön Koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Vural Savaş-Politik İktisat
Notlar
Ekonomi Politik-Jean Jacques Rousseau (Çeviren:İsmet Berkan),İmge Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları karşılaştırır |
ÖÇ02 | İktisat politikası araçlarının iktisat politikası amaçlarını gerçekleştirmek üzere nasıl kullanılabileceğini anlar |
ÖÇ03 | Genel iktisat politikası açısından yeni klasik ve yeni Keynesyen yaklaşımları tanır |
ÖÇ04 | Geleneksel ve geleneksel olmayan para politikalarını inceler |
ÖÇ05 | Öğrenci para ve maliye politikalarının etkinliği hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri açıklar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve Kalitatif teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramlarını kullanır | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ekonomi politikası kavramı, konusu, önem,, tarihi gelişimi ve ekonomi bilimi içindeki yeri. Ekonomi politikasında değer yargıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekonomik Sistem Ekonomik Düzen ve Ekonomi Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İktisat ve siyaset arasındaki temel farklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekonomi Politikasında Karar Birimleri ve İstek Oluşumu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel tercih ve ideolojik tercih | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekonomi Politikasında Amaçlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ekonomi Politikasının Araçları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | iktisat politikası ve makro teoriler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Klasik Makro Teori ve İktisat Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Keynesyen Makro Teori ve İktisat Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Paracı Makro Teori ve İktisat Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Rasyonel Beklentiler Teorisi ve İktisat Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Arz Yanlı İktisatı ve İktisat Politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiyenin Toplumsal Gelişim Süreci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |