Genel Bilgi
Kod | PSI210 |
Ad | Bilgisayarla İstatistik Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESEF ERCÜMENT YERLİKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ESEF ERCÜMENT YERLİKAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı psikoloji alanında kullanılan veri analizi ve temel istatistiki yöntemleri SPSS programı üzerinde teorik ve uygulamalı bir şekilde işlenerek, öğrenciye yorum yapabilme, sorunlar üzerinde analiz edebilme gibi yeteneklerin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar ve Tanımlar, veri hazırlama, tanımlayıcı istatistik, korelasyon, istatistiksel testler, ANOVA analizi, regresyon analizi, anket veri girişi, güvenilirlik analizi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İyilikci, O. (2020). Psikologlar için SPSS ve araştırma desenleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Notlar
Can, A. (2013). SPSS ile nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi. Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS, thrid edition.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri analizi bilgi ve beceri yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Operasyonel iş sorunlarına çözüm bulur. |
ÖÇ03 | Öğrenciler SPSS kullanır |
ÖÇ04 | Öğrenciler SPSS ile veri analizi yapar. |
ÖÇ05 | Öğrencilerin bir iş ortamında SPSS kullanarak temel istatistik yapılarını uygular. |
ÖÇ06 | Problem analizi ve problem çözümü becerisini geliştirir. |
ÖÇ07 | Veri işleme ve manipülasyon becerilerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgisayar yeteneklerine bakış | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
2 | SPSS e giriş | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
3 | Veri hazırlama | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
4 | Veri tarama ve dönüşüm | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
5 | Tanımlayıcı istatistikler | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
6 | Korelasyon | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
7 | Ortalamalar için testler | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
8 | Ara Sınav | Derste anlatılan konulara çalışma | |
9 | İstatistiksel testler | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
10 | ANOVA analizi | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
11 | ANOVA analizi 2 | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
12 | Regresyon analizi | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
13 | Regresyon analizi 2 | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
14 | Anket veri girişi | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
15 | Güvenilirlik analizi | Kaynak kitap okuma, uygulama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste anlatılan konulara çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |