Genel Bilgi
Kod | ECOZ102 |
Ad | Introduction to Economics II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir.
Dersin İçeriği
Milli gelir ve tanımı; milli gelirdeki değişimler, kamu maliyesinin unsurları, para ve bankacılık, uluslararası ticaret, makroekonomik politika, ekonomik büyüme ve gelişme. Türkiye ekonomisinden örnekler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Case, Karl E.; Fair, Ray C. and Oster, Sharon M. (2020). Principles of Economics, Thirteenth (Global) Edition, Pearson Education.
Notlar
Parkin, Michael (2016). Economics, Twelfth or Thirteenth (Global) edition, Pearson Education.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel iktisadi ilişkileri anlar, eleştirel düşünür ve iktisadi muhakemeyi günlük hayattaki karar alma süreçlerinde ve kamusal kararlarda uygular. |
ÖÇ02 | Gayri safi yurt içi hasıla, bileşenleri, ölçüm yaklaşımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilir. |
ÖÇ03 | Toplam arz ve talep analizini kavrar. |
ÖÇ04 | İktisadi büyümenin önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Enflasyon ve işsizlik gibi temel makroiktisadi problemleri tanımlar, ölçme yöntemlerini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makro iktisada genel bakış | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | GSYİH, Temel Kavramlar ve Yaklaşımlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Milli gelir muhasebesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Makroiktisadın Temel Sorunları: Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Makroiktisadın Temel Sorunları: İşsizlik | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav haftası | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamu bütçesi ve maliye politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Para ve banka | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Para teorisi ve politikası | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Enflasyon | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uluslararası Ticaret | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Güncel makroekonomik sorunlar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Teorik tekrar | Ders kitaplarını ve notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Uygulamalı Tekrar | Bölüm sonu sorularını çözme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |