Genel Bilgi
Kod | FEAS108 |
Ad | Sociology |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyolojinin konusunu, felsefesini ve temel kavramlarını anlatma. Bu bağlamda sosyolojinin nasıl bir bilim dalı olduğu, temel kuramları, toplumun nasıl oluştuğu ve toplumun temel kurumları ortaya konulacaktır. Sosyolojik olarak düşünmenin önemi gösterilmeye çalışılacaktır.
Dersin İçeriği
Sosyolojinin araştırma metodu ve temel kuramları anlatılacaktır. Bu bağlamda sosyolojinin tanımı, amacı, yöntemi ve temel kavramları öğretilecektir. Sosyolojik düşünme biçimi de öğretilmeye çalışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ken Browne, An Introduction to Sociology, Polity Press, 2011
Notlar
Literatürden derlenmiş ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sosyolojinin temel konusunu, felsefesini ve temel kavramlarını anlatır |
ÖÇ02 | Sosyolojinin tarihsel gelişmesini açıklar |
ÖÇ03 | Sosyolojinin ana kuramlarını anlatır |
ÖÇ04 | Toplumun nasıl oluştuğunu anlatır |
ÖÇ05 | Toplumun temel kurumlarını (aile, din, eğitim sistemi, siyasi sistem gibi) açıklar |
ÖÇ06 | Sosyolojik düşünme biçimini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin Tanıtımı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Toplumun Araştırılması İçin Anahtar Düşünceler ve Kavramlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Toplumun Araştırılması: Toplum Nasıl İnşa Edilir | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Toplumun Araştırılması: Toplumun Temel Yapı Taşları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Toplumun Araştırılması: Sosyolojik Çalışmanın Önemi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aile Kurumu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Aile Kurumunun Özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aile Kurumunda Önemli Sorunlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Aile Kurumunun Sürdürülmesi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Eğitim ve Ekonomi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eğitim ve Fırsat Eşitliği | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Eğitim ve Sosyal Hareketlilik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Güç ve Eşitsizlik | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Güç ve Elitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |