PSI321 Görüşme Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI321
Ad Görüşme Teknikleri
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ESEF ERCÜMENT YERLİKAYA


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin temel danışmanlık becerilerinin önemini ve işlevini kavramalarını, bu becerileri etkili biçimde kullanabilmelerini ve terapötik koşulları oluşturabilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Temel Danışmanlık Becerileri: Dikkatini Verme, Soru Sorma, Asgari Düzeyde Teşvik, İçerik Yansıtma, Duygu Yansıtma, Özetleme, Odaklanma, Yorumlama, Yüzleştirme, Kendini Açma, Anındalık/Doğrudanlık, Geribildirim, Bilgi Verme; Psikolojik Danışma Süreci ve Psikolojik Danışma Becerilerinin Bütünleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bilgi Sistemi üzerinden dağıtılacak ders notları

Notlar

Egan, G. (2011). Psikolojik Danışma Becerileri. çev. Özlem Yüksel. İstanbul: Kaknüs Yayıncılık. Nelson-Jones, R. (2013). Psikolojik danışma becerileri-yardımcının el kitabı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Terapötik koşulları tanımlar.
ÖÇ02 Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulların önemini ve işlevini açıklar.
ÖÇ03 Psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel danışmanlık becerilerini tanımlar.
ÖÇ04 Psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerilerin birbiri ile olan ilişkisini açıklar.
ÖÇ05 Terapötik koşullar ile danışmanlık becerilerini ilişkilendirir.
ÖÇ06 Psikolojik danışma sürecinde terapötik koşulları oluşturur.
ÖÇ07 Temel psikolojik danışma becerilerini kullanabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür. 2
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Terapötik Koşullar Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Dikkatini verme Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Asgari düzeyde teşvik Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Soru sorma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 İçeriğin yansıtılması Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Duyguların yansıtılması Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 İleri düzey empatik tepkiler Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Yüzleştirme Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Kendini açma Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Özetleme Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Bilgi verme Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Süreç tepkileri Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Psikolojik İlk Yarım Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve sınava hazırlık yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS