YMUV109 Armoni

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMUV109
Ad Armoni
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Paraşkev Hadjiev, Armoni Ts.Tsvetanov, Armoni Problemler Benzion Eliezer, Şifreli Bas Alexander Rayçev, Armoni Nurhan Cangal, Armoni Hüseyin EGEMEN, Armonide Çözümleme ve Uygulaması

Notlar

Hüseyin EGEMEN, Armonide Çözümleme ve Uygulaması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahip olur.
ÖÇ02 Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ03 Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ04 Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahip olur.
ÖÇ05 Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahip olur.
ÖÇ06 Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahip olur.
ÖÇ07 Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahip olur.
ÖÇ08 Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üflemeli-Vurmalı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Literatüründe yeralan eserleri müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana kendi enstrümanıyla ile eşlik eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Lise 4. sınıfta öğrenilen bilgilerin tekrarı. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Dört sesli akor çeşitleri D7 Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
3 D7 ile şifreli bas çözülmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 D7 ile şifreli bas çözülmesi.Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
5 D7 ile melodinin armonize edilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
6 Öğrenilen bilgiler çerçevesinde örnek çalışmalar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 D7 akorunun çevirimleri. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
8 D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
9 D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi. Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
10 Öğrenilenlerin kısa tekrarı. Eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
11 D7 akoru. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Örnek çalışmalar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
14 D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi. Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
15 D7 akorunun kullanılmasında önemli durumlar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Birinci dönemde öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
18 Armonide yaratıcılık. Tanınmış bestelerin bazılarının incelenmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
19 Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
20 Yan derece akorları. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
21 İkinci derece üç sesli akoru. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
22 İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
23 İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi. Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
24 İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
25 İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. Kadanslar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
26 Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
27 Genel tekrar. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
28 İkinci derece dört sesli akoru.(Septakort) ve çevrimleri. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
29 İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile şifreli basın armonize edilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
30 İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
31 İkinci dönemde öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. Ders kitabında ilgili konu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
32 Yıl Sonu Sınavı Ders kitabında ilgili konu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.11.2022 01:18