BUSS301 Principles of Marketing

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BUSS301
Ad Principles of Marketing
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ


Dersin Amacı

Dersin amacı ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma unsurlarını içeren stratejik pazarlama planının öğrenilmesini sağlamak, pazarlamanın toplum içindeki rolünü anlatmak ve stratejik pazarlama planlarında tüketicilerin neden dikkate alındığını açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Principles of Marketing, Global Edition, 17/E Philip T. Kotler

Notlar

Online makale veri tabanları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir.
ÖÇ02 Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
ÖÇ03 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
ÖÇ04 Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İktisadi analiz yöntemlerini uygular. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Modern Organizasyonlarda Pazarlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Pazarlama Planı İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tüketiciyi Anlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama
5 Örgütsel Satın Alma Davranışını Anlama İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Pazarlama Etiği ve Kurumsal Sorumluluk İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Pazar Bölümleme ve Konumlandırma İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ürün Yönetimi: Marka ve Kurumsal Kimlik Yönetimi İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ürün Yönetimi:Ürün Yaşam Eğrisi, Ürün Geliştirme Stratejileri İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yeni Ürün Geliştirme İlgili bölümleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Öğrenci Sunumları 1 Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
14 Öğrenci Sunumları 2 Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
15 Öğrenci Sunumları 3 Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
16 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS