Genel Bilgi
Kod | ECOS302 |
Ad | Labour Economics |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SANLI ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ERHAN İŞCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İşgücü piyasalarının nasıl işlediğini, ücretin oluşumunu ve ücret farklılıklarını anlamak,
Dersin İçeriği
İşgücü piyasasının temel kavramları, işgücü arzı ve talebinin tanımlanması, işgücü piyasasında denge, ücretin oluşumu ve yapısı, beşeri sermaye
Dersin Ön Koşulu
Mikro ve makro iktisat bilgisi gerekir.
Kaynaklar
Labor Economics, George J. Borjas, McGraw-Hill, 2016, 7th Edition
Notlar
Labor Economics, George J. Borjas, McGraw-Hill, 2016, 7th Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşgücü piyasalarının oluşumunu kavrar. |
ÖÇ02 | Denge ücretin oluşumunu kavrar. |
ÖÇ03 | Ücret farklılıklarının oluşumunu kavrar. |
ÖÇ04 | Hükümetin işgücü piyasasını düzenleme yollarını kavrar. |
ÖÇ05 | Ülkelerarası işgücü piyasalarını ve göçleri kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşgücü Piyasasının Temel Kavramları | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İşgücü Piyasasının Temel Kavramları-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İşgücü Arzının Tanımlanması ve Ölçülmesi | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İşgücü Arzının Tanımlanması ve Ölçülmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İşgücü Talebinin Tanımlanması ve Ölçülmesi | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşgücü Talebinin Tanımlanması ve Ölçülmesi-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İşgücü Piyasasının Yapısı (Monopol, Rekabetçi vs.) | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İşgücü Piyasalarında Kamunun Rolü | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İşgücü Piyasalarında Kamunun Rolü-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Beşeri Sermaye | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Beşeri Sermaye-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İşgücü Piyasasında Hareketlilik ve Göç | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşgücü Piyasasında Hareketlilik ve Göç-2 | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşgücü Piyasasında Ayrımcılıklar | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |