Genel Bilgi
Kod | ECOS401 |
Ad | Macroeconomics III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makro ekonomiyle, geniş boyutlu ekonomivurgulanır. Ekonominin bir bütün olarakişleyişiyle ilgilidir. Makro ekonomi, toplam büyüklüklerin çözümlemesi ile ilgilenir ve ulusalgelir, toplam talep ve arz, fiyat değişim oranı, büyüme, işsizlikve parayla beraber ekonominin tümü üzerinde incelemeler yapar, ekonomikyaşamın devriakışına ilişkin sorularla uğraşır
Dersin İçeriği
Makro ekonominin tanımı ve kapsamı. Milli gelirin ölçülmesi. İstihdam ve işsizlik. Milli gelir denge düzeyinin belirlenmesi. Kamu sektörü ve milli gelir. Para arzı ve talebi. Enflasyon analizi. Makro ekonomi politikaları. Ekonomik büyüme
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Modern macroeconomics: its origins, development and current state- B Snowdon, HR Vane
Notlar
Macroeconomics- N. Gregory Mankiw
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Makro iktisadın temel analitik araçlarını tanıtır ve bu araçların nasıl kullanıldığını gösterir. |
ÖÇ02 | Keynesyen, paracı, yeni klasik ve yeni keynesyen makro teorileri arasındaki temel farkları öğrenir |
ÖÇ03 | Toplam talep-toplam arz çerçevesini kavrar |
ÖÇ04 | Enflasyon, işsizlik ve döviz kuru gibi makro iktisadı değişkenlerin ilişkilerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Ekonomi politikalarının farklı teorilere uygunluğunu değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modern makroekonomiyi anlamak | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Keynes ve makroekonominin doğuşu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Keynes, "eski" klasik modele karşı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ortodoks Keynesyen okul | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ortodoks monetarist okul | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yeni Klasik okul | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Reel İş Çevrimleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Yeni Keynesyen Okul | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Post Keynesyen okul | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Avusturya Okulu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yeni politik makroekonomi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ekonomik büyüme araştırmalarının rönesansı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Uluslararası Makroekonomi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Sonuçlar ve yansımaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |