Genel Bilgi
Kod | ECOS402 |
Ad | Microeconomics III |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi İpek TEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroekonomi, ekonomik eğilimlerin çalışılması ya da bireylerin belirli seçimler yapması veya üretim faktörlerinin ne zaman değişmesi durumunda muhtemel olanın araştırılmasıdır. Bireysel aktörler genellikle alıcılar, satıcılar ve işletme sahipleri gibi mikro ekonomi alt gruplarına ayrılır.
Dersin İçeriği
Tam Rekabet Piyasasının İşleyişi
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Modern Microeconomics- Anna Koutsoyiannis
Notlar
Intermediate Microeconomics: A Modern Approach- Hal Varian
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin amacı; Mikro iktisat 1 dersinin devamı olarak; eksik rekabet piyasalarını tanıma, bu piyasalarda üretim ve fiyatlama politikalarını anlar |
ÖÇ02 | Piyasalarda uygulanacak iktisat politikaları araçlarını öğrenir; faktör piyasalarını anlar, yatırım ve sermaye piyasaları ile zaman kavramının bu piyasalardaki önemi kavrar |
ÖÇ03 | Tam rekabet piyasalarından sapmaları anlar ve bu sapmaların düzeltilme tekniklerini öğrenir |
ÖÇ04 | Faktör piyasalarını işleyişi analiz edilir. |
ÖÇ05 | Genel denge teorisi detaylı bir şekilde analiz edilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tam Rekabet Piyasasının İşleyişi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Tam Rekabet Piyasasında Dışsallıklar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tüketici Davranışları ve Talep | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üretim Teknolojisi ve Maliyetler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Mal Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tam Rekabet Piyasasında Üretim ve Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Monopolde Üretim ve Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Monopolcü Rekabette Üretim ve Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oligopolde Üretim ve Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Faktör Piyasasında Fiyatlandırma | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tam Rekabette Emek Piyasası ve Ücret | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Genel Denge Teorisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Genel Denge Analizi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Piyasa Başarısızlıkları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |