Genel Bilgi
Kod | UAI102 |
Ad | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SAİT DİNÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. TUBA ÇINAR AKAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temelde Modern Türkiyenin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sisteminin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, Adana Meslek Yüksek Okulu Yay./No: 16, Adana, 2007 Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II, Adana Meslek Yüksek Okulu Yay./No25, Adana, 2007 Sait Dinç, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Nobel Kitabevi Yay., Adana 2004
Notlar
Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/1, Ankara, 1989 Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I/2, Ankara, 1989 Y.Ö.K. (Komisyon), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II, Ankara, 1986
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ02 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar. |
ÖÇ03 | Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar |
ÖÇ05 | Günümüz Türkiye'sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar |
ÖÇ06 | Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk İnkılabının Stratejisi | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Siyasal Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çok Partili Hayata Geçiş Denemeleri | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hukuk Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eğitim ve Kültür Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ekonomik Alanda İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sosyal ve Sağlık Alanında İnkılaplar | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası I (1923 1930) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası II | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Atatürk ilkeleri I Cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Atatürk İlkeleri II Laiklik, Devletçilik, İnkılapçılık | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Atatürk Sonrası Türkiye'nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye'nin Jeopolitik durumu | Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |