Genel Bilgi
Kod | ISLZ201 |
Ad | Muhasebe I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. JALE SAĞLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. JALE SAĞLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Muhasebe, mal ve hizmet üretip sürekli faaliyet gösteren tüm işletmelerde parasal işlemlerin belgelere kaydedilmesi, bu belgelerin düzenlenmesi, sınıflandırılması ve rapor haline getirilmesi olayıdır. Bilanço ve gelir tablosu, mali tablolar için bilgi toplamada hesaplar, muhasebe de kayıt araçları, muhasebenin temel kavramları, genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri, muhasebe süreci, belirtilerek aktif pasif kalemlere ait kayıt işlemleri gösterilerek genel geçici mizanın düzenlenmesi amaçlanır.
Dersin İçeriği
Bu derste muhasebe ile ilgili temel kavramlar ve bilanço, gelir tablosu, hesap kavramı, hesap planı, kayıt yöntemleri gibi tek ve çift taraflı kayıt usulü ve muhasebede kullanılan belli başlı belgeler incelenerek hesap işlemleri öğrenilecektir
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Veyis Naci Tanış Genel Muhasebe
Notlar
Diğer Genel Muhasebe kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe ile ilgili temel kavram ve belgeleri tanır |
ÖÇ02 | Finansal tablolardan bilanço ve gelir tablosu düzenleme ile ilgili temel ilkeleri öğrenir |
ÖÇ03 | Aktif ve pasif karakterli hesapları öğrenir |
ÖÇ04 | Gider ve gelir hesaplarını öğrenir |
ÖÇ05 | Çift taraflı kayıt yöntemini öğrenir |
ÖÇ06 | Dönemiçi işlemleri öğrenir |
ÖÇ07 | Genel geçici mizanı düzenlemeyi öğrenir |
ÖÇ08 | Finansal tabloların ana grupları ile bunlara ait kalemleri (kısa ve uzun vadeli varlık ve borçlar, özkaynaklar) tanımlar |
ÖÇ09 | Stok maliyetleme, amortisman ve çeşitli kalemler için değerleme yöntemlerini belirler |
ÖÇ10 | Dönem sonu işlemleri öğrenir |
ÖÇ11 | Kapanış kayıtlarını düzenlemeyi öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Temel Kavramlar ve İlkeler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Muhasebe Temel Denklemi ve Sermayenin Hesaplanması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | 2-Muhasebe Temel Denklemi ve Sermayenin Hesaplanması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Temel Finansal Tablolar: Bilanço ve Uygulamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Temel Finansal Tablolar: Gelir Tablosu ve Uygulamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Muhasebede Hesap ve Önemi: Genel Olarak Aktif ve Pasif Karakterli Hesapların İncelenmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Muhasebede Hesap ve Önemi: Genel Olarak Gider ve Gelir Hesaplarının İncelenmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çift Taraflı Kayıt Yönteminin Esasları ve Örnekler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | 2-Çift Taraflı Kayıt Yönteminin Esasları ve Örnekler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | 2-Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | 3-Dönemiçi İşlemler ve Genel Geçici Mizanı Düzenleme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Dönem Sonu İşlemler ve Kapanış Kayıtları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | 2-Dönem Sonu İşlemler ve Kapanış Kayıtları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |