PSI449 Çocuk Suçluluğu

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PSI449
Ad Çocuk Suçluluğu
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR


Dersin Amacı

Yaşı yasal limitlerin altındaki bireylerin suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler ve bu sorunu yaklaşım, müdahale ve en önemlisi de önleme açılarından bilimsel bakış açısıyla ela almayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Çocuk suçluluğunu ele alan çalışma ve araştırmaları kapsar. Özellikle çocuk adalet sürecini, ıslah, rehabilitasyon ve topluma kazandırma konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bartollas, C., Schmalleger, F. (2017). Çocuk Suçluluğu (D, Yücel., M. B. Gönültaş, Çev). Ankara: Nobel Yayıncılık.

Notlar

Yavuzer, H. (2019). Çocuk ve Suç. Ankara: Remzi Kitapevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar
ÖÇ02 Çocukların bilişsel, duygusal ve davranışsal gelişim süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir
ÖÇ03 Çocukların uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir
ÖÇ04 Çocukların yaşama uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar
ÖÇ05 Çocuklarda suçlu tutum ve davranışlarını çok boyutlu olarak inceler
ÖÇ06 Suça yönelimli çocuklara psikolojik destek sürecinde önleyici ve müdahale edici stratejileri açıklar
ÖÇ07 Çocuklarda psikolojik destek süreciyle ilgili etik ilkeleri kavrar
ÖÇ08 Suça eğilimli çocukları rehabilitasyon ve topluma kazandırma konularında etkinleşir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin kuramsal ve uygulama alanlarına yönelik yaklaşım ve kavramları açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilimiyle ilgili diğer temel bilim alanlarını (örn., sosyoloji, biyoloji, felsefe) tanır, disiplinler arası ilişkiyi kurarak multidisipliner çalışır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojinin gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirir 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojinin uygulama alanlarına yönelik kazandığı bilgileri uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel düşünce anlayışı, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirerek psikolojinin yöntem ve tekniklerine uygular. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel yöntemlerle çalışır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel ve uygulamalı psikoloji araştırmalarını yürütür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası ekip içinde psikoloji biliminin yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikoloji bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme ve araştırma bilinci gösterir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgi ve becerilerini etkili bir şekilde uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere farkındalık gösterir. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliğinde ifade edilen mesleki duyarlılıkları gösterir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuklarda Suçluluğun Doğası Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Suçlulukta Bireysel Etkenler Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Sosyal Yapının Suçluluğa Etkileri Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aile ve Suçluluk Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Okul ve Suçluluk Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Cinsiyet ve Çocuk Suçları Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Çeteler ve Suç Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Uyuşturucular ve Suç Davranışı Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Çocuk ve Adalet Süreci Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocuk Mahkemeleri Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-1 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale-2 Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
14 Suçlu Çocuklar için Kurumlar Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Genel Değerlendirme Kütüphane ve İnternet taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS