Genel Bilgi
Kod | BL218 |
Ad | Tohumlu Bitkiler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HALİL ÇAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere ülkemiz Florasını tanıtarak doğal kaynaklarımızın hem dünya hem ülkemiz için önemini kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste Angiospermlerin çiçek, meyva ve tohumları hakkında genel bilgi, Sistematiğin tanımı ve tarihçesi, yapay, doğal ve flogenetik sistem yöntemleri, Sistematik kategoriler (büyük ve küçük kategoriler), Sistematikte önemli vejetatif ve generatif organlarla ilgili özellikler, Tohumsuz bitkilerle tohumluların ortak özellikleri, Gymnospermae: Genel özellikleri, ordolarının tanıtımı. Coniferales ordosunun detaylı incelenmesi: Araucariaceae, Pinaceae (Abitioideae ve Pinoideae, yurdumuzda yetişen 2 ibreli çamların detaylı tanıtımı, dünyada yaygın bazı 3 ve 5 ibreli çamlardan örnekler, yurdumuzda yaygın Abies , Cedrus türleri, Picea, Tsuga, Larix), Taxodiaceae (Sequoia, Taxodium), Cupressaceae (Cupressus, Thuja, Juniperus cins ve türlerinin tanıtımı), Podocarpaceae, Taxaceae, Cephalotaxaceae Gnetales ordosunun özellikleri ve familyaları (Ephedraceae, Gnetaceae, Welwitshiaceae ve cinslerinin tanıtımı), Angıospermae: Genel özellikleri, kapalı tohumluların açık tohumlulara göre üstünlükleri, Monocotyledonae ve Dicotyledonae, çiftçeneklilerin altsınıfları, Magnoliaceae, Lauraceae, Ranunculaceae, Paeoniaceae, Berberidaceae, Nymphaceae, Crassulaceae, Saxıfragaceae, Rosaceae, Platanaceae, Hamamelidaceae, Thymelaceae, Elaeagnaceae, Fabaceae, Punicaceae, Myrtaceae, Capparidaceae, Papaveraceae, Resedaceae, Brassicaceae, Cistaceae, Tamaricaceae, Violaceae, Passifloraceae, Droseraceae, Theaceae, Hypericaceae, Malvaceae, Tiliaceae, Liliaceae, Geraniaceae, Rutaceae familyalarının özellikleri ve bazı cins ve türleri bu derste anlatılmaktadır. Bunların dışında bazı monokotil familyalara örnekler verilmiştir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Secmen,Ö. ve Gemici,Y. 1991. TOHUMLU BİTKİLER SİSTEMATİĞİ (DERS KİTABI) - GENİŞLETİLMİŞ 7. BASKI. Ege üniv. yayınları
Notlar
Zeybek,N. 1981. Tohumlu Bitkilerin (Spermatophyta) Sistematiği - 1-Açık Tohumlular (Gymnospermae). Erdal kitab evi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülke ve dünyada bulunan pek çok bitkiyi tanır. |
ÖÇ02 | Bitkiler aracılığı ile ortak doğal kültür mirasının değerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Bitkileri yaşatılmaları için gerekli önlemleri algılar. |
ÖÇ04 | Bitkilerin yeryüzündeki dağılımların kavrar. |
ÖÇ05 | Çevrenin korunmasının bitkiler ve insanlar için önemini algılar. |
ÖÇ06 | Ülkemizde yetişen nadir bitkilerin dünya gözünde ülkemize kazandırdığı önemi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | GYMNOSPERMAE şubesi ve ve genel özellikleri | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Coniferales in sınıflandırılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Pinaceae famiyası ve genel özellikleri | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Pinus cinsine ait türler ve ekolojik ilişkiler | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Pinaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Pinaceae famiyasına ait diğer cinsler | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | GNETOPSIDA sınıfnının özellikleri ile genus ve türlerin tanıtılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ANGIOSPERMAE şubesinin genel özellikleri | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | MAGNOLIACEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | MAGNOLIACEAE famiyasına evrimsel önemi | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | MAGNOLIACEAE famiyasının günümüz dünya dağılımları | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | MAGNOLIACEAE famiyasının fosil formları | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Rosaceae famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | PAPILLIONIDEAE famiyasına ait genus ve türlerin tanıtılması | Ders notu, kaynak ek kitap, flora kitapları, yerli ve yabancı flora kaynakları, gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |