Genel Bilgi
Kod | BL234 |
Ad | Omurgalılar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FERİT KARĞIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FERİT KARĞIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerinin öğretilmesidir.
Dersin İçeriği
Kordalıların genel özellikleri; Balıklar, Amphibialar, Reptilialar, Aves ve Memelilerin morfolojisi ve sınıflandırılması, ; Solunum, sindirim, boşaltım, dolaşım ve üreme sistemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Omurgalılar Prof. Dr. Mustafa Kuru
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Chordata filumunun genel özellikleri; Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata subfilumlarının özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ03 | Craniata grubu, Agnatha subfilumunun özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Explain Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Karasal Yaşama geçişi açıklar. |
ÖÇ07 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Amphibia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Reptilia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ09 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin özelliklerini açıklar. |
ÖÇ10 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin sınıflandırılmalarını açıklar. |
ÖÇ11 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisini açıklar. |
ÖÇ12 | Mammalia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Chordata filumunun genel özellikleri; Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata subfilumlarının özellikleri ve sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
2 | Craniata grubu, Agnatha subfilumunun özellikleri ve sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin özellikleri | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin özellikleri | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
6 | Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
7 | Karasal Yaşama geçiş | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Amphibia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Tetrapoda süperklasisi, Reptilia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Belgesel gösterimi | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin özellikleri | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Aves klasisinin sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Mammalia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları | Kaynak ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |