BL234 Omurgalılar

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL234
Ad Omurgalılar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FERİT KARĞIN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FERİT KARĞIN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerinin öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

Kordalıların genel özellikleri; Balıklar, Amphibialar, Reptilialar, Aves ve Memelilerin morfolojisi ve sınıflandırılması, ; Solunum, sindirim, boşaltım, dolaşım ve üreme sistemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notu

Notlar

Omurgalılar Prof. Dr. Mustafa Kuru


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Omurgalı hayvan gruplarının anatomik özellikleri ve sistematikteki yerlerini açıklar.
ÖÇ02 Chordata filumunun genel özellikleri; Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata subfilumlarının özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ03 Craniata grubu, Agnatha subfilumunun özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ04 Explain Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ05 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ06 Karasal Yaşama geçişi açıklar.
ÖÇ07 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Amphibia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ08 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Reptilia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ09 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin özelliklerini açıklar.
ÖÇ10 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin sınıflandırılmalarını açıklar.
ÖÇ11 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisini açıklar.
ÖÇ12 Mammalia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Chordata filumunun genel özellikleri; Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata subfilumlarının özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
2 Craniata grubu, Agnatha subfilumunun özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
3 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
4 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Chodrichthyes klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
5 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
6 Gnathostomata subfilumu, Pisces süperklasisi, Osteichthyes klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
7 Karasal Yaşama geçiş Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Amphibia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Tetrapoda süperklasisi, Reptilia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
11 Belgesel gösterimi Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Tetrapoda süperklasisi, Aves klasisinin özellikleri Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
13 Aves klasisinin sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
14 Gnathostomata subfilumu, Tetrapoda süperklasisi Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
15 Mammalia klasisinin özellikleri ve sınıflandırılmaları Kaynak ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 01:46