Genel Bilgi
Kod | BL365 |
Ad | Mikrobiyoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HATİCE GÜVENMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel, uygıulamalı ve klinik mikrobiyoloji kavramlarının ve mikrobiyoloji biliminin temel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriği
Mikrobiyolojiye giriş, sterilizasyon, mikroorganizmaların boyanması, saf kültür teknikleri , Bakteri yapısı, bakteri populasyonu ,Mikrobiyolojik tanı yöntemleri,Antimikrobiyal ilaçlar
Dersin Ön Koşulu
BL 365 Mikrobiyoloji
Kaynaklar
Prof.Dr. E.Tali Çetin.(1973) Pratik Mikrobiyoloji E.Jawetz,J.L. Melnick, E.A. Adelberg(1977). Medizinische Mikrobiologie. Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi (12. 14. ve 16. baskılar)
Notlar
Güncel internet taramaları, konu özelinde makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mikrobiyolojiyi kavrar |
ÖÇ02 | Sterilizasyon metodlarını uygular |
ÖÇ03 | Bakterilerin üretilmesi için besiyerlerini hazırlar |
ÖÇ04 | Saf kültür için kültür metodlarını kavrar |
ÖÇ05 | Anaerobik bakteri kültür metodlarını kavrar |
ÖÇ06 | Çevre koşullarının mikroorganizmalar üzerine etkisini açıklar |
ÖÇ07 | Bakteri sayım tekniklerini kavrar |
ÖÇ08 | Bakterilerin nasıl tanımlandığını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikrobiyolojinin tarihçesi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Mikropların mikroskopla muayenesi (Boyanmadan muayene, Lam lamel arası ve asılı damla preparasyonu, Boyanarak Muayene, Preparat hazırlama | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sterilazsyon yöntemleri | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Besiyerleri (Sıvı besiyerleri Katı besiyerleri, Özel besiyerleri, Zenginleştirilmiş besiyerleri, PH indikatörleri) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
5 | Kültür metodları ( Bakteri kültürünün eldesi, Saf kültürün eldesi) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | çevresel şartların mikroplar üzerine etkisi ( Isı, Oksijen, Ozmotik basınç, Kuruma, Karbondioksit, PH, Yüzey gerilimi ) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar |
7 | Anaerob kültür metodları (Besi yerinde anaerob koşulların sağlanması,Atmosferik oksijenin giderilmesi | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bakteri sayım teknikleri (canlı ve toplam bakteri sayımı) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | mikrobiyal identifikasyonda biyokimyasal testler | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Saf kültürün teşhisi , Hidroliz deneyleri, Putrifaksiyon deneyleri | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mikrobiyal habitatlar | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Hücre yüzey yapıları ve inklüzyonlar (bakteri hücre yüzeynyapıları,endosporlar,gaz vezikülleri) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Bakteri populasyonunun çoğalması (üreme döngüsü, logaritmik faz kavramı) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | antibiyotikler ve antimikrobiyal ajanlar (Dezenfektanlar, İnorganik ve organik dezenfektanlar, Kemoteropotik ajanlar, Antibiyotikler, Penisilinler, Aminoglikozidler) | Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |