BL310 Moleküler Biyoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL310
Ad Moleküler Biyoloji
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BURHAN ARIKAN


Dersin Amacı

Öğrenciye Makromoleküllerin yapısı, analizleri, tamir sistemleri, proteomik, genomik ve antisens oligonükleotid yöntemi ve moleküler tiplendirme gibi konuları kavratmaktır

Dersin İçeriği

DNA yapısı ve replikasyonu, DNA replikasyon enzimleri, DNA dizi analizleri, Restrüksiyon endonükleaz enzimleri, Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma, DNA ve Protein Analiz Teknikleri Agaroz jel elektrofore, PAGE, izoelektrik fokuslama, iki boyutlu elektroforez, gradient PAGE, DNA tamir mekanizmaları SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir, Proteomik, Genomik, Gen terapisi ve kullanılan yöntemler, Antisens oligonükleotid teknolojisi, Rekombinant aşılar Rekombinant DNA ve Rekombinant Virus aşıları konularını kapsar

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Moleküler Biyoloji, Gen Klonlama ve DNA analizi

Notlar

Moleküler biyolojide kullanılan Teknikler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 DNA replikasyonu ve replikasyon tiplerini yapar
ÖÇ02 DNA replikasyonunun moleküler temelini kavrar
ÖÇ03 Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırmalarını yapar
ÖÇ04 Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) ni belirtir
ÖÇ05 Proteomik, Genomik ve gen terapisini açıklar
ÖÇ06 DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir)nı kavrar
ÖÇ07 Antisens oligonükleotid teknolojisini kavrar
ÖÇ08 PAGE, SDS-PAGE, İki boyutlu PAGE, Kapiller elektroforez, İzoelektrik fokuslama, İmmünelektroforzi yapar
ÖÇ09 Antisens oligonükleotid teknolojisi kavrar
ÖÇ10 Rekombinant DNA aşıları kavrar
ÖÇ11 Rekombinant virüs aşıları kavrar
ÖÇ12 Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) kavrar
ÖÇ13 Proteomik, Genomik ve gen terapisini anlar
ÖÇ14 DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Nişasta, selüloz asetat Agaroz, jel elektroforei) yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DNA replikasyonu ve replikasyon tipleri Genel bilgilendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 DNA replikasyonunun moleküler temeli İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 DNA replikasyonunda görev yapan enzimler Konular hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 DNA dizi analizleri bölümün hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Restrüksiyon endonükleaz enzimleri İlgili konuların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Protein izolasyon teknikleri ve saflaştırma İlgili tekniğin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
7 APAGE, SDS-PAGE, İki boyutlu PAGE, Kapiller elektroforez, İzoelektrik fokuslama, İmmünelektroforzr Pratik çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav İlgili konularda hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 DNA tamir mekanizmaları (SOS, Eksizyon, Fotoreaktivasyon, Post replikatif tamir) İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Antisens oligonükleotid teknolojisi İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Rekombinant DNA aşıları İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Rekombinant Virus aşıları İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Moleküler tiplendirme yöntemleri (DNA fingerprint, RFLP, RAPD) İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Proteomik, Genomik ve gen terapisi İlgili bölümün çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 DNA ve Protein Analiz Teknikleri (Nişasta, selüloz asetat Agaroz, jel elektroforei) İlgili bölümün araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili bölümün çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bütün konuları çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 13 13
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS