Genel Bilgi
Kod | BL469 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere 6331 sayılı İş sağlığı ve Güvenliği Kanununu tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
İSG Kavramları, İSG Tarihçesi, Güvenlik Kültürü, İSG Mevzuatı, İSG Hizmetleri, İSG Kurulları, İSG Yönetim Sistemleri, İşyerlerinde Risk Etkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal), Risk Yönetimi ve Değerlendirme ve Çalışma Ortamı Gözetimi, İş Kazaları ve Korunma, Sağlık Gözetimi ve Meslek Hastalıkları, İş Hijyeni ve Ergonomi, Yangın ve Korunma, Acil Durum Planları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
iş sağlığı ve güvenliği kitabı Hakan ERDOĞAN 2022 : İSG DERS NOTLARI
Notlar
İSG DERS NOTLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Kanunu kavrar. |
ÖÇ02 | Dersi alan öğrenci temel iş hukuku ve iş güvenliği mevzuatını kavrar. |
ÖÇ03 | İşyerlerinde Risk Etkenlerini (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal) analiz eder. |
ÖÇ04 | Risk yönetimi ve değerlendirme, çalışma ortamı gözetimi ve meslek hastalıkları konularını tanır. |
ÖÇ05 | İş hijyeni ve ergonomi kavramlarını tanır. |
ÖÇ06 | Yangın konusunu tanır ve korunma yollarını kullanır. |
ÖÇ07 | Acil durum planları oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İSG Kavramları | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
2 | İSG Tarihçesi | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
3 | Güvenlik Kültürü | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
4 | İSG Mevzuatı | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
5 | İSG Hizmetleri | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
6 | İSG Kurulları | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
7 | İSG Yönetim Sistemleri | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | |
9 | İşyerlerinde Risk Etkenleri (Fiziksel, Kimyasal, Biyolojik-Psikososyal) | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
10 | Risk Yönetimi ve Değerlendirme ve Çalışma Ortamı Gözetimi | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
11 | İş Kazaları ve Korunma | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
12 | Sağlık Gözetimi ve Meslek Hastalıkları | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
13 | İş Hijyeni ve Ergonomi | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
14 | Yangın ve Korunma | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
15 | Acil Durum Planları | İlgili Yönetmeliği Okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |